سلامت خانواده

ورزش در دوران بارداری چه تاثیری بر سلامت کودک دارد – خبرگزاری مهر ایران و جهان

سلامت جو به نقل از مدیسون خالص، محققان گزارش کردند که ورزش سه بار یا بیشتر در هفته در طول بارداری خطر ابتلا به آن را افزایش می دهد آسم آن را در کودکان تا 46 درصد کاهش می دهد.

محققان خاطرنشان کردند که این سطح از محافظت مشابه مادر یا پدری است که در دوران بارداری سیگار را ترک کرده اند.

محققان خاطرنشان کردند که نتایج با مطالعات قبلی مطابقت دارد که نشان می‌دهد اگر مادران در دوران بارداری به طور منظم ورزش کنند، ریه‌های نوزادان بهتر عمل می‌کند.

«اما-ریتا موساکامحقق ارشد و دانشجوی دکترا در دانشگاه فنلاند شرقی، گفت: “این اولین بار است که ما ارتباطی بین ورزش مادر و آسم درب کودک را رصد می کنیم.

برای این مطالعه، محققان داده های نزدیک به 1000 جفت مادر و فرزند در فنلاند را تجزیه و تحلیل کردند.

از مادران پرسیده شد که آیا در دوران بارداری ورزش می کنند و چند بار. رایج ترین تمرینات پیاده روی (34%)، دویدن (32%)، تمرینات قدرتی (29%) و کلاس های ورزشی گروهی یا ورزش خانگی (22%) بود.

نتایج نشان داد که مادرانی که فرزندانشان آسم آنها کمتر از سه بار در هفته ورزش می کردند.

موساکا وی در بیانیه مطبوعاتی دانشگاه گفت: پیدا شد سلام ما قویاً پیشنهاد می کنیم که ورزش مادر در دوران بارداری تأثیر مثبت مستقلی بر روی جنین و سلامت بعدی کودک داشته باشد.

وی افزود: نتایج روش جدیدی را برای محافظت از کودکان ارائه می دهد آسم قبل از تولد باز می شود.”

موساکا وی گفت: تا به امروز پرهیز از دود سیگار در دوران بارداری یکی از تنها راه های موثر برای کاهش خطر ابتلا به این بیماری است. آسم در کودک بود. بنابراین، جالب است که ورزش متوسط ​​مادر در دوران بارداری ممکن است به همان اندازه اثر محافظتی قوی بر خطر داشته باشد آسم بچه دار شدن.”

با این حال، محققان خاطرنشان کردند که این مطالعه نشان نداد که افزایش ورزش بیش از سه بار در هفته خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می دهد. آسم حتی بیشتر کاهش می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا