سلامت خانواده

بیمارستان چشم پزشکی شمال تهران بینایی 2 بیمار را بهبود بخشید!

به گزارش خبرآنلاین، خبرگزاری تسنیم پرونده تعدادی از بیماران بیمارستان خصوصی چشم پزشکی «ن» تهران را به دست آورده است که نشان می دهد تعدادی از بیمارانی که در این بیمارستان تحت عمل جراحی آب مروارید قرار گرفته اند، دچار عفونت شدید چشمی شده اند و نابینایی آن ها به دلیل نابینایی نبوده است. به تاریخ بازگشت. است

تعدادی از بیماران بیمارستان خصوصی چشم پزشکی “ن”. در شمال تهران که روز هفدهم ماه جاری در این بیمارستان تحت عمل جراحی «آب مروارید» قرار گرفتند، دچار عفونت شدید چشمی شدند و برخی به دلیل عفونت شدید در معرض زهکشی چشم قرار گرفتند!

یکی از این بیماران که خانمی 65 ساله است در گفت وگو با تسنیم به تشریح این حادثه پرداخت و گفت: صبح روز سه شنبه 26 مهرماه در بیمارستان «ن» به دلیل آب مروارید تحت عمل جراحی چشم قرار گرفتم. ساعاتی بعد از عمل جراحی، بیمارستان به من سوپ داد و پس از خوردن آن، مرخص شدم و به خانه برگشتم.

وی ادامه داد: ساعت دو بعد از ظهر بود که حالم بد شد و استفراغ شدیدی داشتم. همسرم چندین بار به بیمارستان چشم زنگ زد تا مشکل را با دکتر در میان بگذارد، اما کسی جواب نداد. بالاخره صبح روز بعد با بیمارستان تماس گرفتیم و علائمم را به سرپرست گفتیم. حالم لحظه به لحظه بدتر می شد و حدقه چشمم به شدت درد می کرد. بالاخره بعد از پیگیری های فراوان به ما گفتند برای معاینه به مطب دکتر برویم. دکتر به ما معرفی نامه داد تا در یکی از بیمارستان های دولتی چشم پزشکی بستری شویم تا بتوانیم دوباره جراحی چشم را انجام دهیم. دو بار مرا بردند اتاق عمل و بالاخره چشمم را “تهدید تخلیه” و در حال حاضر بینایی ندارد.”

همراه بیمار دیگری نیز می گوید مادرش در همان روز 26 مهر ماه جاری توسط همین پزشک تحت عمل آب مروارید قرار گرفته است. وی که از یکی از شهرهای جنوبی کشور برای معالجه به این مرکز چشم پزشکی تهران آمده است به تسنیم می گوید: به دلیل تبلیغاتی که از این مرکز چشم پزشکی دیده بودیم، نزدیک به هزار کیلومتر از شهر برای درمان آب مروارید مادرم حرکت کرد. . انجام دادیم و آمدیم تهران. هفدهم مهرماه مادرم تحت عمل آب مروارید قرار گرفت اما چند ساعت بعد حالش بد شد و با پزشک تماس گرفتیم و گفتند سریعا او را به بیمارستان دولتی چشم پزشکی تهران منتقل کنند.

وی با بیان اینکه بیمار ما دچار عفونت چشمی شدید است، می افزاید: مادرم را چندین بار به اتاق عمل بردند و در آنجا پیوند قرنیه انجام دادند، اما هنوز مشخص نیست که بینایی او برمی گردد یا خیر زیرا گفته می شود شبکیه چشمش است یا خیر. نیز آسیب دیده است. دیده است

این دو بیمار مدعی هستند که در بیمارستان دولتی چشم پزشکی که پزشک مذکور آنها را به آن مراجعه کرده است، چند نفر دیگر نیز با همین شکایت مراجعه کرده و همگی در همان روز در آن مرکز خصوصی تحت عمل جراحی قرار گرفته اند.

عفونت با سودوموناس، یکی از علل احتمالی عفونت چشم در بیماران

اسنادی که یکی از این بیماران در اختیار تسنیم قرار داده است نشان می دهد که علت عفونت چشمی این بیماران آلودگی به نوعی باکتری به نام است. سودوموناس آئروژینوزا بوده است

آلودگی به این باکتری به دنبال جراحی چشم در بیمارستان مذکور در کشت ترشحات هوازی به اثبات رسیده است که تصویر آن در زیر آمده است:

باکتری سودوموناس یک پاتوژن نسبتاً شایع درگیر در عفونت بیمارستانی است. این باکتری یکی از عوامل مهم عفونت های بیمارستانی است و می تواند باعث ایجاد بیماری های مختلفی در افراد شود.

به احتمال زیاد تجهیزات پزشکی یا محیط اتاق عمل آلوده به این باکتری است که باعث این عفونت چشم شده است.

امتناع پزشک معالج از ارائه توضیحات

خبرگزاری تسنیم این موضوع را از دکتر «وا» که پزشک معالج این بیماران در بیمارستان «ن» تهران بود، پیگیری کرد.

این جراح چشم درباره اینکه چرا این بیماران بعد از عمل آب مروارید دچار عفونت چشم می شوند، گفت: گاهی این مشکل پیش می آید و در حال حاضر تحت عمل جراحی هستم؛ می توانید این موضوع را در کلینیک چشم پزشکی پیگیری کنید!

این چشم پزشک از توضیح بیشتر در مورد وضعیت وخیم فعلی بیماران تحت عمل جراحی خودداری کرد.

این در حالی است که همراهان این دو بیمار مدعی هستند که کلینیک چشم پزشکی که این مشکل را برای بیماران ایجاد کرده حتی از پیگیری جدی موضوع و تامین هزینه های مالی درمان این بیماران خودداری کرده است.

۴۷۲۳۶

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا