بهداشت و درمان

ایستادن طولانی‌مدت احتمال ابتلا به این بیماری‌ها را افزایش می‌دهد

به گزارش گروه سلامت و درمان خبرگزاری سلامت (سلامت جو) به نقل از ایندیپندنت، تحقیقات جدید منتشر شده در مجله «اپیدمیولوژی» نشان می دهد که ایستادن عواقب خاص خود را دارد، به خصوص وقتی کلمه «سلامت قلب» به میان می آید. بر اساس نتایج، ایستادن بیش از حد نه تنها خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد، بلکه ممکن است خطر ابتلا به بیماری های گردش خون را نیز افزایش دهد.

این یافته ها سؤالات زیادی را ایجاد می کند، از جمله اینکه در مورد نشستن و ایستادن چه باید کرد.

یافته ها چه می گویند؟

طبق مطالعات قبلی، محققان دانشگاه سیدنی به دنبال یافتن این موضوع بودند که آیا ایستادن جایگزین سالمی برای نشستن است یا خیر. یافته های این گروه تحقیقاتی نشان می دهد که ایستادن طولانی مدت خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و حتی خطر مشکلات گردش خون مانند واریس و ترومبوز سیاهرگ های عمقی را کاهش نمی دهد. افزایش می یابد

تا کی می توانید بایستید؟

محققان با استفاده از دستگاه‌های پوشیدنی مانند ساعت‌های هوشمند، داده‌های مربوط به مشکلات قلبی و بیماری‌های گردش خون را در بیش از 83000 بزرگسال بریتانیایی تجزیه و تحلیل کردند. آنها تاکید می کنند که اگر در طول روز بیش از دو ساعت ایستادن، به ازای هر نیم ساعتی که به آن اضافه شود، خطر ابتلا به بیماری های گردش خون 11 درصد افزایش می یابد.

دکتر متیو احمدی، سرپرست این گروه، گفت: نکته کلیدی این است که ایستادن بیش از حد راه حل زندگی کم تحرک نیست و برای برخی افراد خطر مشکلات گردش خون را به همراه دارد، اما نشستن نیز گزینه مناسبی نیست. یک انتشار رسانه ای به گفته محققان، بیش از 10 ساعت نشستن در روز خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد.

نظر پزشکان در این مورد چیست؟

بسیاری از پزشکان می گویند نتایج مطالعه جالب است، اما قطعی نیست. دکتر یوهانا کنترراس، متخصص قلب مستقر در نیویورک، به یاهو لایف گفت: “مشخص نیست شرکت کنندگان در حالی که ایستاده بودند چه می کردند، آیا در حالی که ایستاده بودند حرکت می کردند؟ یا فقط ثابت ایستاده بودند؟ زیرا این دو با هم تفاوت دارند. نتایج

به گفته دکتر کریستوفر یی، یک جراح عروق مستقر در کالیفرنیا، این نتایج تا حدی با این باور که ایستادن طولانی مدت بهتر و سالم تر است، در تضاد است. او از خطر ابتلا به واریس و ترومبوز ورید عمقی ناشی از ایستادن طولانی مدت تعجب نمی کند و می گوید کاملاً واضح است که ایستادن طولانی مدت خطر ابتلا به بیماری های گردش خون ارتواستاتیک را افزایش می دهد.

همچنین تجزیه و تحلیل و مقایسه نتایج 13 مطالعه نشان می دهد کسانی که بیش از هشت ساعت در روز می نشینند و ورزش نمی کنند، مانند افراد چاق یا سیگاری، در معرض خطر مرگ قرار دارند. محققان دریافته اند که 60 تا 75 دقیقه فعالیت بدنی با شدت متوسط ​​در روز می تواند خطر نشستن بیش از حد را کاهش دهد. تحقیقات همچنین نشان می دهد که شش دقیقه ورزش شدید یا 30 دقیقه ورزش متوسط ​​تا شدید در طول روز می تواند به کاهش خطر بیماری قلبی در افرادی که بیش از 11 ساعت در روز می نشینند کمک کند.

بر این اساس محققان تاکید می کنند کسانی که زیاد می ایستند و ورزش نمی کنند، سلامت قلب و عروق آنها در خطر است و آنچه مهم است فعالیت هوازی است نه فقط ایستادن. توصیه آنها این است که برای کمک به سلامت کلی بدن و مبارزه با بیماری های قلبی عروقی، ساکن نمانید و در محل کار یا خانه فعال باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا