سلامت خانواده

آغاز پروژه بهبود کدگذاری نسخه های تجهیزات پزشکی

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان غذا و دارو، سعیدرضا شاه مرادی وی با اشاره به آغاز طرح ارتقای کدگذاری تجهیزات پزشکی در سطح نسخه نویسی، تصریح کرد: نبود کدگذاری واحد در تجویز تجهیزات پزشکی یکی از چالش های اصلی است. Y این میدان است.

وی افزود: با توجه به پروژه های بزرگ وزارت بهداشت مبتنی بر فناوری اطلاعات مانند نسخه الکترونیک و احراز هویت، نیاز به کدگذاری یکپارچه تجهیزات پزشکی بیش از پیش احساس می شود.

مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو ادامه داد: اداره کل تجهیزات پزشکی با تعریف پروژه ای برای بهبود کدگذاری با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی ایران و اصفهان در حال استخراج پارامترهای فنی مربوط به شاخص های مصرف کننده است. تجهیزات پزشکی که هدف آن حل مشکلات موجود است. و یکپارچه سازی داده های تجهیزات پزشکی در سیستم های اطلاعات بیمارستانی (HIS) انجام می شود.

شاه مرادی تاکید کرد: این طرح با همکاری علمی دانشگاه های علوم پزشکی ایران و اصفهان برای رفع مشکلات زیرساختی ناشی از عدم کدگذاری واحدها آغاز شده است و امید است با تکمیل این پروژه گام موثری برداشته شود. در بهبود مدیریت و افزایش بهره وری وزارت بهداشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا