اخبار سلامت

مأموریت جدید ظفرقندی به معاون بهداشت

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، محمدرضا ظفرکندی; وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حکمی علیرضا رئیسی؛ وی معاون بهداشتی وزارت بهداشت را به عنوان «رئیس کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» منصوب کرد.

در این حکم آمده است;

آقای دکتر علیرضا رئیسی

معاون محترم وزیر بهداشت

امروزه موضوع آسیب های اجتماعی یکی از دغدغه های مهم و اساسی همه مسئولان دغدغه مند نظام است که پیشگیری، کنترل و کاهش آن نیازمند همفکری با همه اندیشمندان، مدیران اجرایی و فعالان اجتماعی است. با عنایت به دیدگاه ها و توصیه های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص نحوه برخورد با آسیب های اجتماعی و تاکید سران سه قوه برای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی از سوی تمامی دستگاه های اجرایی و مسئول در سه قوه. و در راستای اجرای بند 2 نامه شماره 17440 مورخ 15/2/1395 وزارت کشور و شورای اجتماعی کشور، بند 3 مصوبات جلسه مورخ 28/12/1397 شورای معاونین کشور. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به استناد «متن نامه مدیریتی ستاد و دانشگاه ساختار و فرآیندهای دبیرخانه کاری گروه پیشگیری از آسیب‌ها» «اجتماعی و اعتیاد» در قالب طرح ملی تقسیم کار، بر اساس این اطلاعیه. جنابعالی با حفظ سمت به سمت «رئیس کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» منصوب می شوید.

انتظار می رود با توجه به اهمیت موضوع و استفاده از تجربیات ارزنده و تعامل سازنده خود با سایر حوزه های ستادی، به موارد زیر توجه جدی داشته باشید.

2- پیگیری اجرای تکالیف و وظایف محوله در طرح ملی تقسیم کار و همچنین کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی مصوب شورای اجتماعی کشور.

3- مدیریت، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در شرایط بحرانی و سایر حوادث و حوادث غیر مترقبه با رویکرد کاهش آمار خودکشی.

4- بکارگیری تمامی ظرفیت های موجود وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان های تابعه و دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی به منظور پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در حوزه سلامت در سراسر کشور.

5- مستندسازی، نظارت و ارائه گزارش های دوره ای پیشرفت به اینجانب

شایان ذکر است با توجه به اهمیت موضوع، لازم است کلیه معاونان، رؤسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی و سازمان های مرتبط با ستاد مذکور نهایت همکاری و حمایت را تا حصول نتیجه داشته باشند. حاصل می شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا