سلامت خانواده

چگونه قدرت مغز را افزایش دهیم؟ – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

سلامت جو به نقل از مدیسون Net، محققان گزارش می دهند که اسکن مغز افرادی که به دو زبان صحبت می کنند، افزایش ارتباط بین مناطق مغز آنها را نشان می دهد.

محققان خاطرنشان کردند که این ارتباط در افرادی که زبان دوم خود را در سنین جوانی آموخته اند قوی تر است.

“زئوس گراسیا تابوئینکامحقق ارشد دانشگاه مک گیل در تورنتو، کانادا، می گوید: “مطالعه ما نشان می دهد که یادگیری زبان دوم در دوران کودکی به ایجاد یک سازمان مغز کارآمدتر از نظر ارتباط عملکردی کمک می کند.”

برای این مطالعه، محققان 151 نفر را که فرانسوی، انگلیسی یا هر دو زبان صحبت می کردند، انتخاب کردند. به شرکت کنندگان در مطالعه اسکن MRI داده شد که اتصال را در سراسر مغز آنها ردیابی می کرد.

به نظر می رسد یادگیری زبان دوم باعث افزایش انعطاف پذیری عصبی مغز و افزایش توانایی آن در ایجاد ارتباطات جدید در درون خود می شود.

نتایج نشان داد که این تأثیر زمانی قوی‌تر بود که فرد زبان دوم خود را در سنین پایین یاد گرفت.

تابوئینکا وی گفت: «نتایج نشان می‌دهد که هر چه تجربه یادگیری زبان دوم زودتر باشد، دامنه وسیع‌تری از نواحی مغز درگیر می‌شود نوروپلاستیسیته خواهد بود “به همین دلیل است که ما شاهد اتصال بالاتر مخچه با قشر مخ در اوایل یادگیری زبان دوم هستیم.”

به گفته محققان، این نتایج منعکس کننده مطالعات قبلی است که نشان می دهد چگونه مناطق مغز با یکدیگر برای درک و تولید زبان کار می کنند.

به گفته محققان، چنین اتصال مغزی اضافی می تواند قدرت کلی مغز فرد را افزایش دهد. بنابراین، یادگیری زبان دوم ممکن است به فرد کمک کند با افزایش سن مغز سالم تری داشته باشد و حتی ممکن است به بهبودی پس از آسیب مغزی کمک کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا