بهداشت و درمان

خطر بیش‌فعالی در بزرگسالان را جدی بگیرید!

یک نظرسنجی ملی جدید از 1000 بزرگسال آمریکایی که توسط کالج و مرکز پزشکی وکسنر دانشگاه ایالتی اوهایو انجام شد، نشان می‌دهد که 25 درصد از بزرگسالان اکنون مشکوک هستند که ممکن است ADHD داشته باشند. نداشته اند اما آنچه کارشناسان بهداشت روان را نگران می کند این است که تنها 13 درصد از پاسخ دهندگان در نظرسنجی تردیدهای خود را با پزشک خود در میان گذاشته اند.

این وضعیت نگرانی هایی را در مورد عواقب خود تشخیصی که منجر به درمان نادرست می شود، افزایش می دهد.

جاستین بارتریان روانشناس می گوید: «اضطراب، افسردگی و ADHD – همه این اختلالات می توانند بسیار شبیه به هم به نظر برسند، اما درمان نادرست می تواند به جای کمک به احساس بهتر و بهبود عملکرد فرد، اوضاع را بدتر کند.»

بارتریان گفت: تخمین زده می شود که 4.4 درصد از افراد بین 18 تا 44 سال دارای ADHD هستند و این بیماری در برخی از افراد تا سنین بالاتر تشخیص داده نمی شود.

در همین حال، این نظرسنجی نشان داد که بزرگسالان جوان‌تر از نسل‌های مسن‌تر احتمال بیشتری دارد که باور کنند ADHD تشخیص داده نشده‌اند و همچنین احتمال بیشتری دارد که کاری در مورد آن انجام دهند.

به گزارش نشریه تخصصی «مدیکال اکسپرس»، بارتریان گفت: اقدامات مناسب در این زمینه باید شامل مراجعه به پزشک متخصص باشد تا در صورت لزوم به متخصص سلامت روان مراجعه کند تا ارزیابی کامل، تشخیص دقیق و درمان مؤثر انجام شود.

بارتریان گفت: “اگر در حال تماشای ویدیوهایی در رسانه های اجتماعی هستید که باعث می شود فکر کنید ممکن است معیارهای این اختلال را داشته باشید، توصیه می کنم آن را توسط یک روانشناس یا روانپزشک یا یک پزشک عمومی بررسی کنید.”

ADHD بزرگسالان چیست؟

بزرگسالانی که با ADHD دست و پنجه نرم می کنند مشکلات توجه، بیش فعالی و تکانشگری را خواهند داشت که به اندازه کافی شدید است که باعث ایجاد چالش های مداوم در مدرسه، محل کار و خانه شود. این علائم پایدار و مخرب هستند و اغلب به دوران کودکی باز می گردند.

ADHD بزرگسالان در موارد زیر رخ می دهد:

– بزرگسالانی که اختلال آنها در دوران کودکی تشخیص داده شده است، اما علائم تا بزرگسالی ادامه دارد.

– بزرگسالانی که اختلال آنها برای اولین بار تشخیص داده می شود، علیرغم داشتن علائمی از دوران جوانی که نادیده گرفته شده یا اشتباه تشخیص داده شده است.

بیش فعالی به عنوان یک علامت در بزرگسالان کمتر از کودکان شایع است و بسیاری از بزرگسالان مبتلا به ADHD با مشکلات حافظه و تمرکز دست و پنجه نرم می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا