بهداشت و درمان

آغاز رزمایش مرکب دریایی آیونز ۲۰۲۴ به میزبانی ایران

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت (سلامت جو) و به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر دریادار دوم مصطفی تاجلدینی در نشست خبری رزمایش ترکیبی دریایی «ایونز 2024» که در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش برگزار شد، اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران: این رزمایش با محوریت نیروی دریایی ارتش و همکاری راهبردی ارتش و نیروی دریایی سپاه، نیروی دریایی فراجا و اداره بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران و کشورهای روسیه، عمان، عربستان سعودی، هند، تایلند، پاکستان، قطر و بنگلادش آغاز شده است.

وی افزود: در این رزمایش مشترک دریایی تعدادی از نیروهای دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند به عنوان عضو و ناظر و تعدادی دیگر نیز با اعزام یگان های دریایی در رزمایش شرکت می کنند.

سخنگوی رزمایش دریایی ترکیبی ایونز 2024 خاطرنشان کرد: این رزمایش شامل نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی برای انتقال تجربیات به ابتکار جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

دریادار دوم تاج الدینی همچنین از برنامه ریزی رزمایش های تخصصی توسط یگان های شرکت کننده در حین عزیمت به دریا خبر داد و گفت: شناورها و یگان های شرکت کننده در رزمایش ترکیبی دریایی یونس پس از رسیدن به منطقه تعیین شده، سناریوهای مختلفی از جمله کنترل آتش، جست و جو را انجام می دهند. و عملیات نجات و مهار نشت نفت را اجرا خواهند کرد.

وی یادآور شد: نشست و گردهمایی نیروهای دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند از سال 2008 به ابتکار نیروی دریایی هند آغاز شد و هدف آن افزایش همکاری های دریایی برای مقابله با چالش های امنیتی غیرسنتی و سازمان یافته است.

امیر دریادار تاج الدینی تصریح کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به همراه نیروی دریایی هند، ریاست دو کمیته امنیتی و کمیته اقدامات بشردوستانه را بر عهده دارند.

سخنگوی رزمایش مشترک دریایی ایوانز تصریح کرد: شعار این رزمایش “با هم برای اقیانوس هند امن و امن” است و 10 کشور از بین اعضای کشورهای حاشیه اقیانوس هند و کشورهای ناظر در آن شرکت دارند. پیام این رزمایش «صلح، دوستی، همدلی و مشارکت جمعی» است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا