اخبار سلامت

افزایش همکاری های ایران و قزاقستان در حوزه صادرات داروهای ایرانی

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، دکتر بهرام عین اللهی; وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان در دیدار با دکتر دونیاف; رئیس شورای داروسازی و یارکات اسکالیو؛ مدیرعامل شرکت اسکای سی قزاقستان که در حاشیه نشست وزرای بهداشت کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در قزاقستان برگزار شد، ضمن اشاره به عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای، اظهار داشت: کشورهای عضو باید به دنبال نظم جدیدی در روابط خود به ویژه در حوزه سلامت باشند. و به مداخلات مستکبران که مانع از رشد تولید علم و ارتقای فناوری ها و محصولات آنها می شود، پایان دهد.

وزیر بهداشت کشورمان تاکید کرد: کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای می توانند با داشتن تولیدات مشترک همکاری های گسترده تری در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی داشته باشند و علاوه بر رفع نیازهای مردم در هر یک از این حوزه ها، می تواند به خوداتکایی، رشد و شکوفایی اقتصادی دست یابد.

عین اللهی ابراز امیدواری کرد: طرح اجرایی و عملیاتی گسترش همکاری های دارویی ایران و قزاقستان با تشکیل کارگروه مشترک دو کشور به سرعت اجرایی شود.

دکتر دونیاف; رئیس شورای داروسازی قزاقستان نیز در این نشست با اشاره به تمایل قزاقستان برای استفاده از محصولات سلامت محور ایرانی خاطرنشان کرد: در سال جدید در تلاش هستیم تا روند ثبت داروهای ایرانی و تولیدات مشترک در زمینه همکاری را تسریع کنیم. افزایش خرید دارو از ایران افزایش دارو با جمهوری اسلامی ایران.

وی تاکید کرد: شرکت های دارویی ایرانی می توانند در مناقصات قزاقستان شرکت کرده و پس از انتخاب، داروهای خود را به مدت 10 سال به قزاقستان صادر کنند.

یارکات اسکالیو; مدیرعامل شرکت اسکای سی قزاقستان همچنین به شرایط جغرافیایی این کشور در اتصال شرق به غرب اشاره کرد و یادآور شد: با واردات داروهای ایرانی به قزاقستان، این داروها از طریق این کشور در بازار کشورهای اوراسیا عرضه می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا