اخبار سلامت

طرح “سلامت خانواده” به نام ایران ثبت جهانی شد

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، سازمان جهانی بهداشت «برنامه سلامت خانواده» را ابتکار جمهوری اسلامی ایران دانست و بر اساس اعلام منطقه اروپا، این برنامه را به نام ایران به ثبت رساند. سازمان بهداشت جهانی.

وزیر بهداشت کشورمان که در اجلاس وزرای بهداشت کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در قزاقستان شرکت کرده بود، در این نشست به ارائه دستاوردهای بهداشتی، دارویی و تجهیزات پزشکی ایران پرداخت که مورد توجه مقامات جهانی قرار گرفت. سازمان بهداشت و درمان و کشورهای عضو این سازمان.

دکتر بهرام عین اللهی همچنین در هفتمین نشست وزرای بهداشت کشورهای عضو اجلاس شانگهای در خصوص دسترسی به آب سالم و مراقبت های بهداشتی سخنرانی کرد.

وی در حاشیه این اجلاس با بیان اینکه کشورمان در حوزه بهداشت و درمان دستاوردهای بسیار و متنوعی داشته است، افزود: این دستاوردها توجه کشورهای عضو شانگهای را به خود جلب کرده است و این کشورها خواستار همکاری دانشگاهی و همچنین همکاری در حوزه سلامت هستند. حوزه پزشکی و تجهیزات پزشکی با جمهوری اسلامی. آنها ایران هستند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: روند دسترسی مردم به آب آشامیدنی سالم در ایران بسیار رو به افزایش بوده و طرح سلامت خانواده به عنوان یک محور اساسی در سلامت جامعه محسوب می شود.

قدردانی از رئیس سازمان جهانی بهداشت برای اجرای برنامه ملی سلامت خانواده در ایران

دکتر هانس هنری کلگ; مدیر منطقه اروپای سازمان جهانی بهداشت در این دیدار از اجرای برنامه ملی سلامت خانواده در جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد و این طرح را ابتکار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آموزش پزشکی دانست. کشور.

مدیر منطقه اروپایی سازمان جهانی بهداشت ضمن ارزشمند خواندن برنامه ملی سلامت خانواده در ایران، خواستار همکاری بین منطقه ای سازمان بهداشت جهانی و به اشتراک گذاری تجربیات موفق بین کشورهای عضو این دو منطقه شد.

عین اللهی با اشاره به اجرای برنامه ملی سلامت خانواده گفت: این برنامه را با دقت اجرا می کنیم و امکانات خوبی برای آن فراهم کرده ایم.

وی خانواده را اساس و محور این طرح دانست و گفت: برخلاف بسیاری از جوامع که نهاد خانواده کارکرد اصلی خود را از دست داده است، در کشور ما خانواده کانون اصلی آموزش، اجتماعی شدن و تامین و ارتقای سلامت است.

وزیر بهداشت با تاکید بر اولویت سلامت بر درمان، ابراز امیدواری کرد: الگوی اجرای برنامه ملی سلامت خانواده در ایران بتواند الگویی برای سایر کشورها باشد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا