سلامت خانواده

در این صورت حرکت ورزش محسوب نمی شود. علت عرق سرد در ورزش چیست؟

فاخره بهبهانی: اگر تحرک و ورزش زیاده روی شود، برای سلامتی خطرناک و مضر می شود. پس هر حرکت و فعالیتی باید در حد اعتدال باشد. دکتر سید مهدی میرغضنفری کارشناس فیزیولوژی، پژوهشگر طب سنتی و از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ارتش در گفت و گو با خبرآنلاین گفت: ورزش برای هر خلقی باید از نظر قدرتی تنظیم شود. مدت زمان و سرعت و در صورت عدم توجه به این سه معیار، ورزش می تواند بی اثر یا مضر باشد، اگر ورزش کوتاه و سریع باشد، گرم کننده است و گرمای بدن را برای سرد مزاج ها تامین می کند و اگر ورزش طولانی و کند باشد. ، چربی ها را حل می کند و برای افراد چاق که می خواهند وزن کم کنند، به ترتیب اولویت ورزش برای سرد و مرطوب، گرم و مرطوب، سرد و خشک و در نهایت گرم و خشک توصیه می شود.

در چه صورت حرکت ورزش محسوب نمی شود؟

ورزش باید ۲ تا ۳ روز در هفته و هر بار به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت و نیم و با استراحت بین وعده های غذایی انجام شود. در ابتدای تمرین باید بدن را به تدریج به مدت 10-5 دقیقه گرم کرد و در پایان تمرین باید 10-5 دقیقه بدن را خنک کرد. در روند ورزش باید ضربان قلب افزایش یابد، درجه حرارت و تعریق بالا باشد، رنگ صورت قرمز شود و تعداد نفس ها افزایش یابد. تغییر رنگ پوست در آب و هوای سردتر و گرمتر بیشتر و در آب و هوای خشک کمتر قابل مشاهده است و از آنجایی که این علائم در حین کار در خانه یا محل کار رخ نمی دهد، ورزش محسوب نمی شود. معتدل ترین زمان برای ورزش در تابستان صبح زود، در زمستان وسط روز، در پاییز عصر و در بهار بعدازظهر است.

علت عرق سرد چیست؟

عرقی که در ابتدای ورزش متعادل به دلیل تولید گرما و خروج رطوبت از منافذ پوست ایجاد می شود، عرق خوب نامیده می شود، اما نوع تعریقی که در پایان ورزش ایجاد می شود، نتیجه ورزش زیاد است. که باعث می شود بدن احساس سردی و کبودی کند. رنگ بی حال و ضعف می شود. ورزش زیاد و طولانی مدت باعث خشکی و گرمای زیاد می شود و باعث تحلیل قوا، دفع مواد مفید و رطوبت بدن و خشکی پوست و مو، کم خوابی، یبوست، تندی و سوزش و تمرکز می شود. فضولات بدن، خشکی مخاط و مفاصل، خشکی مغز و بروز علائم عصبی شده و با کاهش حرارت غریزی بدن، باعث افت متابولیسم شده و بدن را به سمت سردی، خشکی و بروز عملکردهای نامناسب سوق می دهد. اندام ها برخی از مشاغل نوعی ورزش هستند و نیازی به ورزش ندارند. افرادی که روزانه کارهای سنگین انجام می دهند مانند دامدار، باربر، کارگر و… از جمله این افراد هستند، در حالی که از دیدگاه طب سنتی ورزش قهرمانی به دلیل فشار زیاد مردود است.

۴۷۲۳۲

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا