سلامت خانواده

دو عامل مهم در کاهش مرگ و میر کودکان

به گزارش آنلاین، عبدالله کریمی درباره واکسیناسیون کودکان گفت: پس از تامین آب آشامیدنی سالم، هیچ مداخله ای به اندازه واکسیناسیون در کاهش بیماری، ناتوانی و مرگ و میر افراد جامعه موثر نبوده است.. واکسیناسیون سالانه از مرگ 2.5 میلیون کودک در جهان جلوگیری می کند و در صورت استفاده بیشتر از واکسن می توان از مرگ 2 میلیون کودک دیگر جلوگیری کرد.
میزان در این خبر نوشت: وی ضمن اشاره به اینکه واکسیناسیون کودکان در برخی موارد می تواند منجر به کاهش انتقال بیماری به بزرگسالانی شود که واکسن دریافت نکرده اند، ادامه داد: در حال حاضر بیش از 95 درصد کودکان در کشور هستند. در برابر سل، هپاتیت B و فلج محافظت می شوند. کودکان علیه دیفتری، سیاه سرفه، کزاز، هموفیلوس آنفلوآنزا نوع B، سرخک، سرخجه و اوریون واکسینه می شوند.

کشور ما حدود 24 سال است که عاری از فلج اطفال است

این فوق تخصص عفونی کودکان با بیان اینکه کشور ما حدود 24 سال است که عاری از فلج اطفال است و دیگر شاهد دیفتری و کزاز نیستیم، افزود: ناقلین مزمن هپاتیت B نیز به شدت کاهش یافته است.
این متخصص اطفال افزود: اخیرا واکسیناسیون میکروب پنوموکوک که باعث عفونت گوش و سینوس، عفونت خون، مننژیت و ذات الریه و روتاویروس عامل اسهال می شود در برخی استان ها آغاز شده است که امیدواریم این اقدام انجام شود. در تمامی استان ها انجام شده و به تدریج تعداد واکسن های تزریقی آبله مرغان، ویروس RSV (RSV)، نوع جدید سل و واکسن (hpv) به واکسن های قبلی اضافه خواهد شد.

وی تصریح کرد: برخی از واکسن ها مانند واکسن آنفلوانزای فصلی هر ساله به گروه های پرخطر مانند کودکان زیر 5 سال و به ویژه زیر 2 سال، افرادی که مشکلات مزمن در اندام هایی مانند مغز دارند، تزریق می شود. قلب، ریه، کبد و کلیه و افرادی که دارای چاقی مفرط هستند تزریق می شود و لازم است هر سال این واکسن را در این افراد تکرار کنند.

این فوق تخصص عفونی اطفال با اشاره به اینکه برخی از واکسن ها در سفر تزریق می شود و برخی دیگر به گروه های خاصی مانند کودکانی که دچار نقص ایمنی هستند، پیوند اعضا انجام داده اند و طحال ندارند، گفت: امیدواریم واکسن RS انجام شود. در بزرگسالان نیز استفاده خواهد شد. او (RSV) و پنوموکوک باید به تدریج به سبد واکسیناسیون ملی اضافه شوند.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا