سلامت خانواده

پنج اشتباهی که دندان ها را زرد می کند

به گزارش خبرآنلاین، ترک نوشیدنی های گازدار و شیرین، لطفی است که به دندان های خود می کنید؛ اما اگر می خواهید آنها را با آب گازدار جایگزین کنید. باز هم تاثیر منفی خواهد داشت. اسید کربنیک موجود در آب گازدار ممکن است آسیب جدی به دندان های شما وارد نکند، اما اگر این نوشیدنی طعم دار باشد. به دلیل اسیدیته بالای مواد افزودنی موجود در آن باعث پوسیدگی مینای دندان می شود.

استفاده از سس سویا در غذا
اگرچه سس سویا بسیار خوشمزه است و طعم غذا را بهتر می کند. اما به مرور زمان دندان ها را زرد می کند. درست مانند هر غذای رنگی دیگری، سس سویا می تواند دندان های شما را لکه دار کند و اثر خمیردندان سفید کننده را کاهش دهد.

استفاده از نوشیدنی های گرم

قطعا هیچ چیز بهتر از یک فنجان قهوه داغ در صبح نیست. نمی تواند انرژی شما را افزایش دهد و از آن لذت ببرید. اما از طرفی در نهایت باعث کدر شدن دندان ها و تغییر رنگ آن می شود. چای، قهوه و سایر نوشیدنی هایی که دارای رنگدانه های زیادی هستند. با گذشت زمان، اگر دندان‌هایتان را گرم بنوشید، لکه‌دار می‌شود. آنها همچنین مینای دندان شما را مستعد لکه شدن می کنند. حتی ممکن است منجر به ترک های ریز در دندان ها شود و آنها را حساس تر کند.

استفاده از دهانشویه های نادرست و نامناسب
اگر چه استفاده از دهانشویه نفس شما را برای مدت طولانی تازه و خوشبو می کند. اما استفاده از دهانشویه های حاوی مواد شیمیایی خشن ممکن است بر روشنی و سفیدی دندان ها و لبخند شما تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، دهانشویه هایی که برای درمان بیماری های لثه استفاده می شود. آنها اغلب حاوی کلرهگزیدین گلوکونات هستند که می تواند باعث ایجاد لکه هایی بر روی دندان ها شود که هرگز نباید بدون مشورت و تجویز دندانپزشک از آنها استفاده کنید.

سخت مسواک زدن
اگرچه مسواک زدن و نخ دندان کشیدن برای حفظ سلامت دندان ها و داشتن لبخندی زیبا بسیار مهم است. اما اگر خیلی سخت مسواک بزنید، ممکن است به مرور زمان این اتفاق بیفتد. مینای دندان شما فرسایش می یابد، که احتمالا دندان های شما را حساس تر کرده و خطر پوسیدگی دندان را به شدت افزایش می دهد.

ننوشیدن آب کافی
هیدراته ماندن؛ این یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای سلامت کلی خود انجام دهید. نوشیدن آب کافی در طول روز می تواند به سلامت دندان ها و سفیدی لبخند شما کمک کند. آب لکه‌های باقی‌مانده روی دندان‌ها را می‌شوید و آنها را برای مدت طولانی‌تری سفیدتر نگه می‌دارد.

۲۳۳۲۳۳

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا