اخبار سلامت

دستیاری پزشکی در سال 1404 به عنوان شغل در نظر گرفته می شود

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، محمدرضا ظفرکندی در مجمع عمومی سالانه نظام پزشکی، حل مشکلات حوزه سلامت و جامعه پزشکی را نیازمند وحدت جامعه پزشکی، دولت و مجلس دانست. و گفت: دیروز ساعتی را در جلسات فشرده دولت وقت داشتیم تا درباره مشکلات و راهکارهای آن بحث های مهمی مطرح شود.

وی بیان کرد: دیروز هیات دولت تصویب کرد که در سال 1404 معاونت پزشکی به عنوان شغل در نظر گرفته شود که امیدواریم این موضوع به تصویب نمایندگان مجلس برسد.

وی افزود: بر اساس قانون و اسناد بالادستی، سهم سلامت از تولید ناخالص داخلی (GDP) کشورمان باید برابر و بالاتر از میانگین کشورهای منطقه باشد، اما این سهم در حال حاضر به 4 درصد رسیده است. ، و ما سعی می کنیم آن را به حداقل 7 درصد برسانیم. با حضور پزشکان در ریاست جمهوری و هماهنگی سازمان هایی مانند برنامه و بودجه، فرصت ویژه ای برای حل چالش ها داریم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه سازمان نظام پزشکی علاوه بر منتقد بودن باید در تصمیم گیری ها نیز مشارکت موثری داشته باشد، افزود: قانون سازمان نظام پزشکی در سال 83 اصلاح و در مجلس و شورای اسلامی تصویب شد. مجمع تشخیص مصلحت نظام اما امروز بعد از گذشت 20 سال. بررسی و اصلاح این قانون ضروری است.

ظفرکندی تصریح کرد: در قانون قبلی حق تعیین تعرفه بخش خصوصی بر عهده سازمان نظام پزشکی بود که یکی از مزایای آن قانون محسوب می شد اما بعداً این کار در مصوبات دائمی قرار گرفت.

وزیر بهداشت گفت: با کمک سازمان نظام پزشکی می توانیم این قانون را برای اصلاح به مجلس ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه انتظار از جامعه پزشکی و سازمان نظام پزشکی این است که بتواند بدون انتقاد تصمیم گیری کند و زمانی که این سازمان در تصمیم گیری موثر بوده است، گفت: انتخابات نظام پزشکی باید باشد. قوی و پرشور و با سلیقه های مختلف حداکثر باید جامعه پزشکی مشارکت داشته باشد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه حمایت از محرومان و مستمندانی که نیاز جدی به درمان دارند باید در اولویت قرار گیرد تاکید کرد: بیمار جز رنج بیماری نباید رنج دیگری را متحمل شود. در ساختار تعریف شده در برنامه هفتم باید گسترش شبکه بهداشت و درمان خانواده و ارجاع ساماندهی شود و اگر فردی خارج از این ساختار حرکت کند درست نیست. جامعه پزشکی باید به مردم خدمت کند. اگر فردی نیازمند است باید در سامانه ارجاع قرار گیرد و هزینه تمام مسیرها را دولت تقبل می کند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا