سلامت خانواده

استفاده از طب سنتی خواسته عمومی جامعه است – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، نفیسه حسینی یکتا با اشاره به پیشینه غنی طب ایرانی و شناخته شدن آن در عرصه بین المللی بر لزوم بهره مندی از ظرفیت های غنی این دانشکده پزشکی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه سازمان جهانی بهداشت راهبردی را در حوزه طب سنتی و مکمل ابلاغ کرده است، خاطرنشان کرد: کشورهای مختلف بر اساس این راهبرد در حوزه های مختلف از جمله سیاست گذاری، آموزش، خدمات و پژوهش دستاوردهایی داشته اند. هستند.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و متمم وزارت بهداشت با بیان اینکه استفاده قانونی و بهینه از این ظرفیت ها امری منطقی است، تصریح کرد: امروزه استفاده از این دانشکده های پزشکی در کنار طب متعارف مورد استقبال قرار گرفته است. مردم جهان و کشورها به سمت یک رویکرد منظم و مستند حرکت می کنند. شواهد و ادغام طب سنتی در نظام سلامت کشورهای خود در حال پیشرفت است.

حسینی یکتا با بیان اینکه در کشور ما مردم خوش شانس هستند که از طب سنتی و مکمل استفاده می کنند، افزود: استفاده از طب سنتی خواست عمومی جامعه است. زیرا کنار هم قرار گرفتن این دو روش درمانی منجر به موفقیت بیشتر در درمان و پیشگیری می شود و از این رو در ایران استفاده منطقی از طب سنتی و مکمل در کنار طب رایج برای ارتقای سلامت جامعه دنبال می شود.

وی با بیان اینکه ظرفیتی در طب سنتی داریم که از نظر علمی و منطقی می توان از آن استفاده کرد، خاطرنشان کرد: به دنبال استفاده بهینه، منطقی و روشمند از ظرفیت طب ایرانی در کشورمان در کنار مشترک هستیم. پزشکی، در زمینه پیشگیری و درمان برای کمک به بهبود سلامت جامعه.

حسینی یکتا تاکید کرد: در حوزه آموزشی نیز تلفیق این دو دارو مورد توجه است و بنابراین پزشکی که در حوزه طب ایرانی فعالیت می کند باید به طب رایج نیز تسلط داشته باشد.

مدیرکل دفتر طب مکمل و ایرانی در ادامه به برگزاری سمپوزیوم بین المللی قانون گذاری و سیاست گذاری داروهای سنتی و مکمل اشاره کرد و گفت: این سمپوزیوم از 9 آبان لغایت 12 آذر 1403 در قلب برگزار می شود. هتل شهید رجایی تهران با حضور نمایندگانی از کشورهای مختلف و رئیس اداره. طب سنتی سازمان جهانی بهداشت برگزار می شود.

حسینی یکتا با تاکید بر اهمیت این رویداد تصریح کرد: هدف اصلی این سمپوزیوم معرفی ظرفیت ها و توانمندی های ایران در حوزه طب ایرانی و انتقال تجربیات بین کشورهای مختلف است.

وی با بیان اینکه کشورهایی مانند چین و هند در استفاده از طب سنتی پیشگام هستند و با وجود ظرفیت غنی طب ایرانی می توانیم جایگاه خود را ارتقا دهیم، تصریح کرد: وی افزود: این رویداد فرصتی است تا کشورهای مختلف تجربیات خود را در حوزه سیاست گذاری به اشتراک بگذارند و فرصت ها و چالش های موجود در این زمینه را بررسی کنند.

حسینی یکتا، رئیس واحد طب سنتی سازمان جهانی بهداشت، حضور در این رویداد را فرصتی مناسب برای معرفی ایران به عنوان یکی از مراکز مهم طب سنتی در جهان دانست.

مدیرکل دفتر طب مکمل و ایرانی در پایان خاطرنشان کرد: طب ایرانی به عنوان دانشکده رسمی پزشکی در سازمان جهانی بهداشت به ثبت رسیده است و در سطح بین المللی حرف های زیادی برای گفتن داریم. با این حال، تا رسیدن به نقطه شیرین و اجرای سیاست های اسناد بالادستی راه زیادی در پیش داریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا