سلامت خانواده

ایران جزو 42 کشور چاق جهان است – خبرگزاری مهر ایران و جهان

سلامت جو ، محمد رئیس زاده روز چهارشنبه در سمینار همایش بین المللی تغذیه در مرکز همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: انتظار همکاری و ارتباط انجمن تغذیه ایران با سازمان نظام پزشکی را داریم. برای افزایش

وی ادامه داد: در حال حاضر بحث های بسیار مهمی در زمینه سلامت انسان و پیشگیری از روند پیری وجود دارد، به طوری که اهمیت حوزه تغذیه در پیشگیری از روند پیری انسان در تحقیقات مشخص شد. مهمترین عاملی که روند پیری را در انسان به تاخیر می اندازد رژیم غذایی، تغذیه و فعالیت بدنی است.

رئیس زاده با بیان اینکه یکی دیگر از مزایای منطقه تغذیه ترکیب آن با هوش مصنوعی است، افزود: هوش مصنوعی با آنالیز خود می تواند نیازهای تغذیه ای انسان را مشخص کند. همچنین برای هر فرد رژیم غذایی خاصی در نظر گرفته است.

وی خاطرنشان کرد که ایران بخشی از 42 کشور چاق در جهان وجود دارد، گفت: متاسفانه با سرعت رشد چاقی در چند سال آینده بخشی از چهارمین و پنجمین چاق ترین کشورهای جهان خواهیم بود. یکی از دلایل این امر رتبه ای وجود نداشت رژیم های غذایی برای افراد و بیماران مناسب است.

رئیس سازمان نظام پزشکی ایران تاکید کرد: تعداد و میزان چاقی و اضافه وزن به سرعت در حال افزایش است در حالی که می توانیم با همکاری پزشکان در این زمینه با چاقی و اضافه وزن در جامعه مبارزه کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا