اخبار سلامت

تجمع کادر درمان در محکومیت حمله اسرائیل به بیمارستان ها

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، جمعی از اساتید، پزشکان، دندانپزشکان، داروسازان، پرستاران، کارکنان نظام بهداشت و درمان و دانشجویان پزشکی تهران پس از حمله موشکی رژیم غاصب صهیونیستی به بیمارستان هلال احمر لبنان و … سالگرد حمله وحشیانه این رژیم کودک کش به بیمارستان. باپتیست های غزه در دانشگاه علوم پزشکی ایران تجمع کردند و جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

در پایان این گردهمایی که به همت سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور برگزار شد، بیانیه ای صادر شد که متن آن به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
دبیر کل محترم سازمان ملل متحد؛
رئیس محترم شورای امنیت سازمان ملل متحد؛
رئیس محترم شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد؛
رئیس محترم دیوان بین المللی دادگستری سازمان ملل متحد
رئیس محترم سازمان بهداشت جهانی
رئیس محترم صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)
رئیس محترم کمیسیون عالی امور پناهندگان
رئیس محترم صلیب سرخ جهانی

با سلام و احترام

اکنون یک سال از جنایت بی نظیر رژیم جعلی و غیرقانونی اشغالگر قدس در حمله هوایی وحشیانه به بیمارستان المعمدانی غزه در 25 مهر 1402 (17 اکتبر 2023) می گذرد، جنایتی که در آن بیش از 500 غیرنظامی، از جمله مردان، زنان و کودکان کشته شدند. پیر و جوان کشته شدند، در حالی که طبق ماده 18 کنوانسیون چهارم ژنو، حمله به بیمارستان های غیرنظامی ممنوع است. در این راستا بسیج جامعه پزشکی جمهوری اسلامی ایران که بیش از 200 هزار عضو در نظام سلامت اعم از پزشک عمومی و متخصص، پرستار، پیراپزشک، دندانپزشک، داروساز و… دارد، ضمن محکومیت اقدامات جنایتکارانه صهیونیست ها رژيم غزه، لبنان و سوريه و اعلام حمايت قاطع از مردم مظلوم، قدرتمند و بي دفاع اين مناطق، صراحتاً موارد زير را اعلام و درخواست مي كند:

تمامی مجامع بین المللی موظفند این جنایات جنگی و نسل کشی را به هر طریق ممکن محکوم کرده و اقدامات لازم و فوری را برای توقف آن به هر طریق ممکن فراهم کنند.

ضمن محکومیت حمله هوایی به بیمارستان صحرایی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در سوریه قاطعانه اعلام می کنیم که این اقدامات بزدلانه خللی در عزم کادر بهداشتی و درمانی ایران برای خدمت به مردم مظلوم و رزمندگان ایجاد نخواهد کرد. جبهه مقاومت است، اما با اراده قوی تری این وظیفه را دنبال خواهد کرد. تبدیل شد.

از سازمان‌های بین‌المللی مرتبط با سلامت مانند یونیسف، سازمان جهانی بهداشت و صلیب سرخ جهانی درخواست می‌شود علاوه بر محکومیت این جنایات، تلاش بیشتری را در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در دستور کار خود قرار دهند و مانند گذشته، در مقابل این وحشی ها ساکت و منفعل نباشید.

به رزمندگان عزیز مقاومت چه در حماس و چه در حزب الله لبنان و به مردم صبور، مظلوم و مقاوم آنها اطمینان می دهیم که بیش از 2000 پزشک، پرستار و پیراپزشک از حوزه بهداشت و درمان ایران برای اعزام به فلسطین و لبنان اعلام آمادگی کرده اند. ، که آنها در کنار شما هستند. انشالله که مرهم و مرهم بر زخم های شما باشند لذا مجامع بین المللی موظفند امکان حضور این عزیزان را فراهم کنند.

نابودی اسرائیل نزدیک است و انشاءالله تمدن نوین اسلامی به زودی جهان را فتح خواهد کرد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا