سهم 2 درصدی ایران از بازار 6000 میلیارد دلاری محصولات حلال!
به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، حسین رستگار با بیان اینکه گردش مالی جهانی «برند حلال» به 6 هزار میلیارد دلار می رسد، اظهار داشت: سهم ایران از این بازار تنها 2 درصد است که در مقایسه با پتانسیل بسیار ناچیز است. کشور ما کشورهای پیشرو مانند مالزی و امارات از این فرصت اقتصادی استفاده کرده اند و ما نیز باید در این راستا گام برداریم.
وی به موانع موجود در توسعه صادرات محصولات حلال در ایران اشاره و تصریح کرد: یکی از دلایل این تاخیر نبود زیرساخت های کارآمد و فرآیندهای پیچیده صدور گواهی حلال است. ضعف بازاریابی و عدم معرفی محصولات ایرانی در سطح بین المللی نیز از دیگر عوامل موثر بر این موضوع است.
رئیس مرکز تحقیقات حلال بر اهمیت تعاملات بین المللی برای ارتقای جایگاه ایران در بازار حلال تاکید کرد و افزود: باید همکاری خود را با سایر کشورهای اسلامی گسترش دهیم تا بتوانیم سهم بیشتری از این بازار را به خود اختصاص دهیم. سیاست گذاری های مناسب در این زمینه می تواند زمینه ساز توسعه صادرات باشد.
رستگار تصریح کرد: سازمان غذا و دارو در تلاش است با ارتقای نظارت و تسهیل در صدور مجوز حلال شرایطی را برای عرضه محصولات ایرانی در سطح جهانی فراهم کند. دستیابی به این هدف نیازمند عزم جدی در تمامی بخشهای دولتی و خصوصی است.
انتهای پیام/