سلامت خانواده

دانشکده های دندانپزشکی بیمار ندارند – خبرگزاری مهر ایران و جهان

سلامت جو ، محمدرضا طالبی روز چهارشنبه 25 مهر 1403 در بیست و سومین کنگره پریودنتولوژی ایران در هتل المپیک تهران، گفت: انجمن پریودنتولوژی ایران در سال 1379 تأسیس شد و امروز به درخت تنومندی تبدیل شده است که ما وارثان آن هستیم و جامعه دندانپزشکی با حدود 60 سال قدمت کامل ترین و جامع ترین جامعه پزشکی محسوب می شود.

وی در عین حال با ابراز تأسف از اینکه تاکنون جایگاه انجمن های دندانپزشکی در دولت تثبیت نشده است، افزود: در دانشگاه به مشکل خوردیم در حالی که یکی از رسالت های ما این است که قدم درستی برداریم.

طالبی با عنوان این مقاله که در این زمینه با مشکلات متعددی مواجه هستیم، گفت: با توجه به تعداد دانشگاه های علوم پزشکی کشور، متاسفانه تعداد دانشکده های دندانپزشکی کم است.

وی ادامه داد: مشکل دیگری که در دانشکده های دندانپزشکی داریم کمبود بیمار است. زیرا رسانه ما در زمینه آموزش بیماران مراجعه کننده به دانشکده های دندانپزشکی است و این عدم مراجعه به معضلی مهم تبدیل شده است.

رئیس انجمن پریودنتولوژی ایران تاکید کرد: درخواست من از مسئولان مربوطه توجه ویژه به این مقوله است.

وی افزود: گاهی برای دانشجو هزینه های میلیونی می شود و پس از گذراندن برنامه، دانشگاه را رها می کند و مطب خود را باز می کند و یا مهاجرت می کنند و سرمایه های هنگفتی از کشور خارج می شود.

طالبی گفت: دانشگاه های ما منبع مهمی هستند اما امروز به استاد و هیئت علمی احترام نمی گذارند. به نظر می رسد برای رفع کمبود بیمار در دانشکده ها بهتر است از کشورهای دیگر الگوبرداری شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا