سلامت خانواده

تاثیر کمبود کلسیم بر سلامت استخوان

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، کمبود ویتامین ها و مواد معدنی در بدن باعث ایجاد مشکلاتی مانند خستگی، تضعیف سیستم ایمنی، شکنندگی استخوان ها و کاهش قدرت عضلانی می شود و با رعایت رژیم غذایی سالم، سلامت پوست و مو را به خطر می اندازد. و متعادل می تواند ویتامین ها و مواد معدنی ضروری بدن را تامین کند، کمبود این مواد ضروری در بدن با علائمی همراه است که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم:

سیستم ایمنی ضعیف

سیستم ایمنی بدن با بیماری ها و عفونت ها مبارزه می کند و بدن را سالم نگه می دارد، مواد مغذی مانند ویتامین C و E و روی برای تقویت سیستم ایمنی ضروری هستند، کمبود این مواد ضروری سیستم ایمنی را ضعیف می کند و افراد را در برابر بیماری ها آسیب پذیر می کند. ; مرکبات سرشار از ویتامین C و بادام حاوی مقدار زیادی ویتامین E است.

استخوان های ضعیف

کمبود مواد معدنی می تواند تاثیر قابل توجهی بر سلامت استخوان داشته باشد و احتمال شکستگی استخوان را افزایش دهد. کلسیم و ویتامین D برای حفظ سلامت استخوان ضروری هستند. مصرف منظم این مواد به همراه سایر مواد معدنی می تواند استخوان های قوی و مفاصل سالم را تضمین کند. ماست سرشار از کلسیم است و گردو حاوی مقدار زیادی ویتامین D است.

ریزش مو

کمبود بیوتین و اسید فولیک سلامت پوست و مو را به خطر می اندازد به طوری که باعث نازک شدن مو و ریزش آن می شود و همچنین احتمال قرمزی و التهاب پوست را افزایش می دهد. کلم حاوی مقدار زیادی از بیوتین پسته همچنین اسید فولیک بدن را تامین می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا