سلامت خانواده

جشن تولد و کیک نوشابه ای در ایران ۶۶ سال پیش/ عکس

فرهاد طالبیان: پپسی (پپسی کولا سابق) نام یک نوشیدنی کولا گازدار محبوب است که تا سال 1965 توسط شرکت پپسی کولا تولید می شد و از سال 1965 به دنبال ادغام پپسی کولا و فریتو لی، این محصول به تولید شده توسط شرکت پپسی

این محصول همیشه رقیب اصلی پپسی یعنی کوکاکولا بوده است. نوشابه های گازدار قبلاً بدون مواد نگهدارنده اضافه شده به بازار عرضه می شدند. اما از سال 2010، نوشابه ها به دلیل طعم های زیاد و ماندگاری طولانی تر، با اسیدهای مختلف مخلوط شدند که باعث افزایش اثرات مضر نوشابه ها شد.

جالب است بدانید که نوشابه پپسی اولین بار در سال 1893 توسط داروساز جوانی به نام کالب برادهام از نیوبرن در ایالت کارولینای شمالی در آمریکا معرفی شد. هدف برادهام از تولید این نوشیدنی، درمان معده درد بود. برخی بیان کرده اند که نام پپسی ممکن است از آنزیم پپسین گرفته شده باشد که آنزیم پروتئینی است که از سلول های اصلی معده ترشح می شود و به هضم پروتئین ها کمک می کند، اگرچه آنزیم پپسین هرگز به عنوان افزودنی برای پپسی کولا استفاده نشد. فرمول اولیه این نوشیدنی (در ابتدا) شامل شکر و وانیل بود. برادهام سعی کرد نوعی نوشیدنی اختراع کند که به غذا انرژی می دهد و هضم می کند.

عکس زیر جشن و کیک دومین سال تاسیس کارخانه پپسی کولا در ایران در سال ۱۳۳۷ است:

۴۷۴۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا