سلامت خانواده

راهکارهای طب سنتی برای تقویت حافظه

محمدعلی یزدیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه افراد می توانند برای تقویت حافظه و افزایش هوشیاری از گیاهان دارویی استفاده کنند، گفت: داروهای گیاهی برای کاهش استرس و اضطراب برای فعالیت های روزانه مفید است، داشتن طبیعت گرم محرک خوبی محسوب می شود. برای سلول های مغزی و برای افزایش تمرکز، کنترل خشم زودرس و بهبود عملکرد مغز مفید خواهد بود.

وی با بیان اینکه گیاهان دارویی با داشتن مقادیر مناسب مواد معدنی مانند سدیم، پتاسیم، آهن، منیزیم و فسفر جایگزین مناسبی برای قرص های شیمیایی هستند، افزود: مصرف کشمش به افرادی که دچار فراموشی زودرس و طولانی مدت هستند توصیه می شود. و از گذشته کشمش برای تقویت حافظه در کودکان و نوجوانان نیز استفاده می شود.

یکی از اعضای انجمن طب سنتی ایران با اشاره به اینکه اگر افراد سرد مزاج باشند و فعالیت های خود را به آرامی انجام دهند، می توانند برای رفع این عارضه چندین بار در روز توت بجوند، تصریح کرد: ترکیب آویشن و جعفری نیز باعث ایجاد قوام می شود. اتصال و بین سلول های مغز بسیار سریع می شود و برای بیماری هایی مانند پارکینسون، آلزایمر کوتاه مدت، اضطراب و استرس شدید مفید خواهند بود.

یزدیان با اشاره به اینکه گیاه سعد کوفی می تواند در روند کاهش عقب ماندگی ذهنی و بهبود فراموشی زودرس موثر باشد، ادامه داد: افراد برای استفاده از این گیاه باید طبق نظر پزشک متخصص هر روز صبح به مدت شش هفته مقداری پودر سعد کوفی همراه با کشمش مصرف کنند. نظر خشک کنید و پودر زعفران بخورید.

وی با اشاره به اینکه گیاه آویشن یکی از موثرترین گیاهان برای تقویت حافظه است، گفت: آویشن طبیعت بسیار گرمی دارد و طبیعت گرم آن برای تحریک سلول های عصبی و مغزی بسیار مفید است. همچنین، اگر افراد مشکلات تنفسی یا آسم دارند، می توانند از دم کرده آویشن برای بهبود علائم خود استفاده کنند.

عضو انجمن طب سنتی ایران با اشاره به اینکه گیاه مریم گلی یکی از گیاهان دارویی تقویت حافظه است و برای درمان آلزایمر نیز کاربرد دارد، افزود: بیماری آلزایمر به دلیل کاهش انتقال دهنده عصبی در مغز اتفاق می افتد. و مصرف گیاه مریم گلی به دلیل تداوم آن است که از این روند جلوگیری می کند، همچنین افرادی که درگیر گیجی و فراموشی زودرس هستند و کنترلی بر اعصاب خود ندارند می توانند از اسطوخودوس خشک شده با کمی پودر چوب صندل و مقداری عسل استفاده کنند. .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا