سلامت خانواده

با این تست ساده در خانه می توانید متوجه شوید که عمر طولانی خواهید داشت یا نه

نادیا زکالوندبه گفته دکتر «اد جونز» در یکی از برنامه های پادکست دنیای تغذیه، اگر قدرت دست بالایی دارید، می توانید انتظار داشته باشید که عمر طولانی داشته باشید. در واقع با یک تست ساده از قدرت و توانایی دست و بازوهای خود می توانید وضعیت جسمانی خود را حدس بزنید.

دکتر اد جونز می گوید، این را برای اولین بار از دکتر پیتر آتیا که در زمینه پزشکی افزایش عمر فعالیت می کند و یک کلینیک خصوصی دارد شنیده و با معاینه بیمارانش به صحت گفته هایش پی برده است. متأسفانه اکثر پزشکان در حین درمان به بیماران خود هشدار نمی دهند که قدرت بدنی خود را افزایش دهند.

دکتر جونز می گوید: اگر نتوانید دمبل را به اندازه سه چهارم وزن خود به مدت 1 دقیقه نگه دارید، نمی توانید زندگی طولانی را تصور کنید. در واقع اگر این توانایی و قدرت بازو را داشته باشید، بدون شک از عمر طولانی بهره مند خواهید شد.

فردی که بدن قوی دارد هرگز چربی خون ندارد و در بهترین وضعیت سلامتی قرار دارد. هرچه بدن قوی تر باشد سرعت پیری کمتر می شود و احتمال ابتلا به بیماری های مختلف کمتر می شود.

برخی از پزشکان کلینیک کلیولند که در مورد این برنامه از پادکست World of Nutrition اظهار نظر کردند، گفتند: “هرچه قدرت دست و بازوی یک فرد بهتر باشد، دیرتر پیر می شود. در واقع سرعت روند ضعیف شدن و پیری است. سیستم ایمنی بدن او کاهش یافته است.

معمولا با افزایش سن عملکرد سیستم دفاعی بدن کاهش می یابد و قدرت دست و بازو می تواند تا حد زیادی از این روند جلوگیری کند.

دکتر جونز می گوید دست های قوی توانایی هموستاز بدن را افزایش می دهد (حفظ ثبات محیط داخلی بدن و ثابت نگه داشتن شرایط فیزیکی و شیمیایی بدن) و باعث بهبودی سریع بیماری ها و پیشگیری از ضعف می شود.

با این تست ساده در خانه می توانید متوجه شوید که عمر طولانی خواهید داشت یا نه

پس اگر می خواهید عمر طولانی داشته باشید در کنار ورزش های روزانه قدرت دست های خود را افزایش دهید.

منبع:

خواندنی

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا