سلامت خانواده

چگونه موهای پرپشت داشته باشیم؟ / آنچه باید در مورد رنگ موی گیاهی بدانید

فاخره بهبهانی: دکتر الهام پارسا پزشک متخصص طب سنتی و از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت و گو با خبرآنلاین گفت: «موی افراد بر اساس خلق و خویشان ویژگی های متفاوتی دارد. فردی که در دوران نوزادی رشد سریع مو دارد و در سنین پیری موهایش ریزش می کند، طبع گرمی دارد. این افراد در جوانی و میانسالی موهای تیره و پرپشتی دارند. اما کسی که موهای صاف و روشن دارد بیشتر نشانه سردی اوست. داشتن موهای سیاه و مجعد با رشد و حجم و ضخامت زیاد نشانه خشکی مزاج است و افراد با این مزاج زودتر از دیگران ریزش مو را تجربه می کنند. افرادی که موهای نازکی دارند و سرعت رشد موهایشان کند است و موهای کمتری دارند و در عین حال ریزش موی کمتری دارند، خلق و خوی بیشتری دارند. در مورد وضعیت مو باید توجه داشت که رنگ ها و دستکاری های مختلف مو از جمله کراتینه کردن، سشوار کشیدن متعدد و … باعث ایجاد تغییراتی در موها می شود و نمی توان از حالت مو برای تعیین مزاج استفاده کرد.

طب ایرانی غذاهایی را برای داشتن موهای خوب و سالم پیشنهاد کرده است. مصرف مربای چغندر، سیب، هویج و هویج در صبحانه. مصرف غذاهایی مانند پوره پلو، خورش آلو، تسکباب، آب گوشت، کباب بره و تخم مرغ به عنوان غذا و میان وعده مانند بادام، پسته، فندق، انجیر، آب سیب، آب هویج و سبوس برنج توصیه می شود.

پارسا ادامه می دهد: تغذیه سالم برای داشتن موهای پرپشت و زیبا بسیار مهم است، وقتی تغذیه مناسب و کم خونی و ضعف عمومی که از عوامل ریزش مو هستند برطرف شود، موها قوی و پرپشت می شوند، باید دانست که کمبود خواب و بدخوابی با تضعیف مغز باعث ریزش مو می شود.

آیا رنگ موی گیاهی تقویت کننده است؟

برخی از عطاری ها ادعا می کنند که رنگ موی گیاهی دارند که می تواند مو را تقویت کند. دکتر پارسا می گوید: ترکیباتی مانند حنا، وسمه، مرد، سدر و … با جذب پوستی که دارند موها را تقویت می کنند و یک سری رنگ موی گیاهی وجود دارد که حاوی ترکیباتی مانند وسمه، حنا، پوست گردو و … است. بر خلاف رنگ موی شیمیایی، آنها می توانند با جذب از طریق پوست سر، مغز را تقویت کنند. اما توصیه می شود از ترکیب های آماده عطرها که گاهی اوقات نمی دانند چه ترکیباتی دارند استفاده نکنید و بهتر است اجزای این رنگ ها را به صورت جداگانه خریداری و ترکیب کنید تا هر فردی بداند از چه ترکیبی استفاده می کند.

دقیقاً مشخص نیست که این رنگ ها تا چه حد گیاهی هستند. اما باید دانست زمانی که یک گیاه یا روغن با یک ترکیب شیمیایی ترکیب می شود، ممکن است به تنهایی یا در ترکیب با مواد گیاهی اثری را که دارد نشان ندهد.

۴۷۲۳۲

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا