اخبار سلامت

ترمیم عارضه های استخوانی با استخوان سازهای نانویی

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، محصولات ترمیمی و بازسازی دانش بنیان این روزها در بازار محصولات بهداشتی جایگاه ویژه ای پیدا کرده اند و تحقیقات برای تولید محصولات مبتنی بر این حوزه رشد چشمگیری داشته است. محققان و متخصصان داخلی با ترکیب و ترکیب فناوری‌های مختلف از جمله سلول‌های بنیادی و نانو، توانسته‌اند راه را برای درمان عوارض ناشی از نقایص مادرزادی و حوادثی که منجر به آسیب بافتی و استخوانی می‌شود، هموار کنند.

شرکت تقلید زیستی مستقر در علم تواکول با تکیه بر فناوری نانو و دستاوردهای آن در حوزه بیوتکنولوژی موفق به تولید و تجاری سازی مواد استخوان ساز شده است.

شیما توکل; دانشبانیان مدیرعامل این شرکت با اشاره به تولید اولین محصول نانو استخوان ساز گفت: نانوبن نیمیمتیک اولین محصول استخوان ساز در جهان است که هم فاز آلی و هم فاز معدنی آن نانومتری است و از خود مونتاژ می شود. نانوالیاف پپتیدی و نانو هیدروکسی آپاتیت. مقلد نانوبن اولین محصول استخوان ساز در جهان است که هر دو فاز آلی و معدنی نانومتری هستند و از نانوالیاف پپتیدی خودساخته و نانو هیدروکسی آپاتیت تشکیل شده است.

این فعال حوزه فناوری، مزایای استفاده از این محصول دانش بنیان را در جراحی ها و فرآیندهای ترمیمی برشمرد و گفت: تسریع استخوان سازی بدون ایجاد عفونت و التهاب با قیمت مناسب یکی از مزایای استفاده از آن در بیمارانی است که مورد استفاده قرار گرفتند. بیماران باعث از دست دادن درد با گروه کنترل شد.

توکل با بیان اینکه استفاده از بلوک نانوبن عمدتاً برای پرکردن فضاهای افقی و عمودی و تشکیل سریع استخوان است، افزود: عوارض کم و استفاده آسان از ویژگی های بلوک نانوبان است. بلوک NanoBen دارای فضاهای داخلی بزرگی است و باعث ورود پروتئین های اتولوگ از خون به داخل نانوحفره ها می شود و سطح داخلی کاملاً پوشانده می شود. مخاطبان این محصول جراحان ارتوپد، دندانپزشکان – جراحان فک و صورت، پریودنتولوژی و جراحان ستون فقرات می باشند.

وی با بیان اینکه محصول مذکور برای اولین بار در دنیا ثبت شد، گفت: این محصول نمونه مشابه داخلی و خارجی ندارد. پلیمرهای سلولزی یا پلیمرهای با منشاء انسانی و حیوانی در تمام محصولات دنیا در فاز آلی استفاده می شود، در حالی که جزء آلی محصول ما نانوالیاف پپتیدی خودآرایی مصنوعی است که در محل و بدون هیچ سورفکتانت یا سورفکتانت به داربست تبدیل می شود. اتصال دهنده برای نانوفیبراسیون نیاز ندارد. طراحی نانوالیاف پپتیدی خود مونتاژ شده به گونه ای است که به طور خودکار به نانوالیاف تبدیل می شوند.

وی با بیان اینکه استفاده از این استخوان ساز باعث ایجاد عفونت و التهاب در ناحیه مورد استفاده نمی شود، ادامه داد: این محصول به دلیل طراحی خاص خود باعث پراکندگی در فضای سینوسی نمی شود و ساختاری منسجم دارد. همچنین مانند سایر محصولات مشابه باعث ایجاد کدورت در تصاویر رادیوگرافی نمی شود.

این فعال فناور بر ضرورت حمایت از محصولات پزشکی و درمانی ساخت داخل تاکید کرد و افزود: مهمترین حمایت از تولیدکنندگان دانش بنیان ایجاد زمینه رقابت با محصولات با کیفیت ساخت داخل و جلوگیری از واردات در صورت کارآمدی آنهاست. محصولات مشابه و حمایت از این محصولات در پوشش بیمه ای. همچنین کمک به اخذ استانداردهای اروپایی و صادرات محصول که منجر به ارزآوری و همچنین اشتغال زایی می شود، از اقدامات موثر متولیان امر در راستای حمایت از محصولات دانش بنیان ساخت کشور است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا