سلامت خانواده

365 روز کودک کشی! – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

سلامت جو، تشدید حملات به مجتمع های درمانی مهم باقی مانده در غزه و معدود مراکز درمانی کوچکتر باقی مانده و حمله خونین به آنها نشانه آشکار جنگ سیستماتیک اسرائیل علیه بیمارستان هاست. مراکزی که آخرین پناهگاه اکثریت جمعیت آواره در این منطقه جنگ زده 2.3 میلیون نفری است. الگویی که نیت شوم رژیم اشغالگر قدس برای پاکسازی قومی مردم غزه را آشکار می کند.

از سوی دیگر پس از آنکه این رژیم در دستیابی به اهداف شوم خود در غزه ناکام ماند، تلاش کرد همان سناریوی هولناک را در لبنان نیز اجرا کند و با وجود مخالفت جامعه جهانی با این حملات، می بینیم که سناریوی دقیق کشتار و نابودی غزه است. اکنون برای این کشور از رژیم صهیونیستی پیروی می شود و مخالفان فراتر از حرف و شعار نمی روند.

ارتش رژیم صهیونیستی از 16 مهرماه تاکنون بیش از 16 هزار کودک فلسطینی را به شهادت رسانده است.

در همین حال، چندین هزار کودک نیز در اثر حملات مستقیم به عنوان بخشی از عملیات نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، با ناتوانی های مادام العمر مواجه هستند.

کودکان فلسطینی که از بمباران شدید ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه جان سالم به در برده اند، از یک بحران انسانی روزافزون رنج می برند. همچنین آسیب های روحی و روانی ناشی از محاصره و تهاجمات نظامی 17 ساله رژیم صهیونیستی به این بحران دامن زده است.

25 هزار کودک یتیم شدند

بر اساس آمار، حداقل 25973 کودک بدون یکی از والدین خود یا هر دو زندگی می کنند و تعداد بیشتری از کودکان مفقود شده و همچنان زیر آوار مدفون هستند.

حمله نسل کشی اسرائیل از 7 اکتبر با مسدود کردن کمک های بشردوستانه، هدف قرار دادن امدادگران، بستن گذرگاه های مرزی غزه و قطع برق و ارتباطات تشدید شده است. ارتش رژیم صهیونیستی عدم دسترسی به حقوق اولیه و مراقبت از کودکان فلسطینی را تضمین کرده و عمدا آنها را از غذا و آب سالم محروم کرده و خانه ها، مراکز و اردوگاه ها، بیمارستان ها، امدادگران، آمبولانس ها و کادر پزشکی را هدف قرار داده است.

زنان باردار و نوزادان نیز در حال مرگ هستند، زیرا بیمارستان ها با کمبود شدید تجهیزات پزشکی حتی اولیه مواجه هستند. بسیاری از نوزادان فلسطینی از حق اولیه زندگی خود محروم هستند، زندگی آنها در این دنیا به دلیل اقدامات نظامی رژیم صهیونیستی کوتاه شده است. این مجازات دسته جمعی واقعیت تلخی را برای گروه های آسیب پذیر ایجاد کرده و فاجعه غزه را عمیق تر کرده است.

365 روز کودک کشی!

تعطیلی یک سوم مراکز درمانی لبنان

رژیم صهیونیستی در تازه ترین اقدام، بیمارستان های لبنان را بمباران کرده تا مجروحان را از درمان محروم کند. به گزارش سایت عرب 21، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که تجاوزات رژیم صهیونیستی به لبنان باعث تعطیلی پنج بیمارستان و 100 درمانگاه در این کشور شده است.

تو درس بخون آدهانوم مدیرکل این نهاد بین المللی تاکید کرد: از 207 مرکز درمانی در مناطق درگیری در لبنان، 100 مرکز به دلیل تشدید تنش ها بسته شده است. همچنین پنج بیمارستان در این کشور به دلیل شدت خسارات ناشی از حملات تعطیل شده است.

وی بر لزوم توقف حملات علیه کارکنان بهداشتی در لبنان تاکید کرد و به شهادت نزدیک به 100 تن از آنان اشاره کرد.

آدهانوم وی افزود: تعداد مجروحان در حال افزایش است و سیستم بهداشت و درمان لبنان به افزایش است لیل نیروی انسانی محدود با شرایط سخت دست و پنجه نرم می کند.

365 روز کودک کشی!

وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد که تعداد مراکز درمانی این کشور به 311 مرکز می رسد و با احتساب این ارقام، یک سوم مراکز مذکور به دلیل حملات رژیم صهیونیستی بسته شده است.

این رژیم چند روز پیش به مراکز درمانی هلال احمر ایران در مرز سوریه و لبنان حمله کرد. رئیس جمعیت هلال احمر ایران در این خصوص گفت: این اقدام نقض آشکار قوانین بین المللی بشردوستانه در ممنوعیت حمله به مراکز درمانی و امدادی است. و ما قصد داریم از طریق مجامع بین المللی علیه اسرائیل شکایت کنیم.

این جنایات در حالی صورت می گیرد که کمیسیون مستقل تحقیقات شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد تایید کرده است که رژیم صهیونیستی به طور عمدی و سیستماتیک سیستم بهداشتی نوار غزه را تخریب کرده است. اما سکوت برخی کشورهای غربی و سرکوب اعتراضات باعث شده تا این رژیم کودک کش به جنایات خود ادامه دهد. مبارزه کن.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا