اخبار سلامت

افزایش اختلالات روانی در ایران و اهمیت سواد سلامت روان

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، سید وحید شریعت با بیان اینکه با بالا بردن سطح سواد سلامت روان و آگاهی عمومی مردم باید اختلالات روانی و خودمراقبتی در برابر این اختلالات را بشناسند، اظهار داشت: با افزایش سواد سلامت روان، مردم باید اختلالات روانی را بشناسند و خود مراقبتی کنند. می توانند راه های مقابله با اختلالات روانی را بیابند و در صورت داشتن مشکلات جدی و شدید، این مشکلات را شناسایی کرده و بدانند به چه مراکزی مراجعه کنند.

وی افزود: یکی از معماهای مهم ارتقای سلامت روان در جامعه از نظر سیاستگذاران، حاکمیت و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و سایر خدمات است. می توانند عوامل تعیین کننده مهمی در این زمینه باشند.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران یادآور شد: در حوزه تأمین سلامت روان، وزارت بهداشت باید خدمات پیشگیرانه را در سطح مراکز بهداشتی و درمانی و مراکز جامع سلامت و همچنین در سطح تخصصی در مراکز درمانی ارائه کند. که دسترسی به این خدمات وجود دارد. و آموزش های لازم برای بهره مندی مردم از این خدمات ارائه شود.

رئیس انجمن علمی روانپزشکان ایران با اشاره به میزان متفاوت اختلالات روانی در کشورهای مختلف یادآور شد: باید کشورهایی را با شرایط مشابه مقایسه کنیم. در ایران، اختلالات روانی در دهه های اخیر رو به افزایش بوده است. از سوی دیگر، در برخی از کشورهایی که درگیر مشکلات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی هستند، نابسامانی‌ها افزایش می‌یابد، به‌ویژه کشورهایی که شرایط بسیار ناپایداری مانند جنگ، قحطی و بحران‌های طبیعی و غیرطبیعی را تجربه کرده‌اند.

وی ادامه داد: در کشورهایی که ثبات نسبی وجود دارد، تفاوت چندانی در افزایش اختلالات روانی وجود ندارد و حتی گاهی در برخی شاخص ها مانند میزان خودکشی، با مداخلاتی که انجام شده، شاهد کاهش روند هستیم. انجام شد.

شریعت با اشاره به انتخاب عنوان «اولویت امروز، سلامت روان در محیط کار» به عنوان هفته سلامت روان، افزود: یکی از محیط هایی که جمعیت مولد کشور در آن حضور و فعالیت دارند، محل کار است که با توجه به سن. شرایط جمعیت مولد، در آنها مستعد ابتلا به اختلالات، به ویژه اضطراب و افسردگی هستند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا