بهداشت و درمان

شیب فزاینده سرطان پستان در ایران

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، رامین صرامی، رئیس پژوهشکده سرطان، درباره دستاوردهای پژوهشکده معتمد گفت: پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی به عنوان قطبی برای توسعه فناوری های مرتبط با سرطان به ویژه سرطان زنان و سرطان سینه و به طور کلی کار آن بومی سازی آخرین و پیشرفته ترین فناوری های روز دنیا و یا تولید فناوری های نوین در زمینه پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان است.

وی افزود: از آنجایی که فعالیت جهاد دانشگاهی عموماً پیوند فرهنگی دارد، کارهای فرهنگی و ترویجی را به ویژه در حوزه پیشگیری از سرطان در اولویت قرار دادیم و به همین منظور قرار است کمپین سراسری «کمپین مورد اعتماد سرطان» نامیده شود. این کار را در ماه اکتبر انجام دهید.

رئیس پژوهشکده سرطان در توضیح بیشتر گفت: سرطان همچنان به عنوان یک معضل سلامت انسان در دنیا مطرح است، اما سرطان سینه جایگاه ویژه ای دارد. در حال حاضر سرطان سینه شایع ترین سرطان در بین زنان در جهان است و سرطان مهمترین عامل مرگ و میر زنان محسوب می شود.

صرامی با بیان اینکه بر اساس آمارهای موجود سرطان سینه در ایران روند افزایشی دارد، گفت: طبق اطلاعاتی که در اختیار داریم، این سرطان شایع ترین سرطان است و برآورد ما این است که سالانه حدود 18 هزار زن به این سرطان مبتلا می شوند. . این سرطان 30 درصد از سرطان های زنان را تشکیل می دهد.

وی بیان کرد: هر 2 ساعت یک زن به سرطان مبتلا می شود و تجربیات میدانی ما نشان می دهد که این سرطان به وفور دیده می شود که این نیز نشان از افزایش شیب سرطان سینه دارد.

رئیس مرکز تحقیقات سرطان خاطرنشان کرد: سرطان سینه در صورت تشخیص زودهنگام قابل درمان است و عوارض و هزینه های درمان بسیار کم خواهد بود، اما اگر دیر تشخیص داده شود شانس درمان کم است و اگر تشخیص داده شود. درمان، هزینه و درمان سنگینی خواهد داشت.

صرامی از اجرای کمپین معتمد سرطان در مهرماه خبر داد و اظهار داشت: در مهرماه تمام نیروها و تکنسین های خود را بسیج می کنیم تا علاوه بر آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی، بحث معاینه و درمان را نیز انجام دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا