اخبار سلامت

افزایش “اعمال جراحی ” در روزهای پایانی سال/ پویش “اهدای خون” در ماه رمضان و عید نوروز

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، بشیر حاجی بیگی از آغاز کمپین اهدای خون «فرشتگان رمضان» همزمان با بهار طبیعت و بهار قرآن با هدف حفظ ذخایر خونی خبر داد. در پایان سال و آغاز سال جدید و ماه مبارک رمضان در سراسر کشور. و گفت: این کمپین از امروز سه شنبه 31 اسفند ماه سال جاری مصادف با آغاز ماه مبارک رمضان و بهار قرآن آغاز می شود و تا پایان ماه مبارک ادامه دارد.

وی ضمن تبریک به مناسبت اعیاد الله و عید نوروز از اهداکنندگان خون که همواره حامی بیماران نیازمند خون بوده اند، تشکر کرد و افزود: چه خوب است که هموطنان این ایام را سرآغاز تحولی نو در خود قرار دهند. زندگی و با اهدای خون به اهداکنندگان. به زندگی بپیوندید

سخنگوی سازمان انتقال خون همچنین از بانوان و جوانان دعوت کرد تا این روزهای پرنشاط و معنوی را بهار قرآن و بهار طبیعت بدانند و برای حمایت از بیماران آستین‌ها را بالا بزنند تا بیماران نیازمند خون. در این روزها در سفره های افطار و هفت نیز قابل سرو است. باشد که در خانواده حضور داشته باشند و دعای خیرشان بهترین برکت و توشه این روزهای پر فیض اهداکنندگان خون باشد.

حاجی بیگی با اشاره به افزایش تقاضای خون به دلیل افزایش مصرف خون و تعداد عمل های جراحی در پایان سال، گفت: از سوی دیگر به دلیل ماه مبارک رمضان، اهدای خون همواره کاهش می یابد. تعطیلات و مشغله های آخر سال نیز این موضوع را تشدید می کند که می تواند منجر به کاهش اهدای خون شود. ذخایر خون

وی تاکید کرد: اگر روزه دار از وضعیت جسمانی خوبی برخوردار باشد، روزه داری مانع اهدای خون نمی شود و اهداکننده می تواند با خوردن غذای مناسب و نوشیدن مایعات بیشتر در وعده سحری خون اهدا کند.

به گزارش تسنیم، مراکز اهدای خون سراسر کشور این روزها آماده پذیرش اهداکنندگان هستند، برای اطلاع از آدرس و ساعت فعالیت مراکز اهدای خون در سراسر کشور اینجا را کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا