اخبار سلامت

قبل از اجرای “دارویار” قاچاقچی ها از ارزان بودن دارو سود می بردند

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، بهرام عین اللهی در نشست با هیئت رئیسه فرهنگستان ملی علوم پزشکی با بیان اینکه طرح «عدالت و تعالی نظام سلامت» وزارت بهداشت بر اساس تدوین شد. وی درباره مستندات فوق گفت: فرهنگستان علوم پزشکی با حضور کارشناسان برجسته نظام سلامت فرصت و ظرفیتی مغتنم برای حوزه سلامت است و از تداوم جلسات مشترک و تشکیل کارگروه های تخصصی استقبال می کنیم. با فرهنگستان علوم پزشکی

وی بیان کرد: من سال ها عضو مستمر فرهنگستان علوم پزشکی بوده ام و دیده ام که فرهنگستان علوم پزشکی در دوره جدید متحول شده است، به گونه ای که توجه به سلامت معنوی به عنوان یک اقدام دانشگاهی و انقلابی یکی از مهم ترین اقدامات است. از دستاوردهای این آکادمی

وزیر بهداشت به اقدامات ارزنده کمیته قرآن و عترت فرهنگستان علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: با وجود تحریم ها شاهد پیشرفت های زیادی در حوزه سلامت و همکاری این وزارتخانه هستیم. بهداشت و فرهنگستان علوم پزشکی می توانند این تحولات را تسریع بخشند.»

عین اللهی بیان کرد: خوشبختانه نسل جوان امروز مانند نسل اول انقلاب و دفاع مقدس در صحنه است و اکنون دشمن با تبلیغات مسموم در فضای مجازی می خواهد واقعیت های جامعه را مخدوش کند.

وی به برگزاری اردوهای راهیان نور و حضور گسترده دانش آموزان در این اردوها اشاره کرد و گفت: مهم ترین رویکرد ما کادرسازی برای آینده است و اجرای برنامه های فرهنگی کمک می کند تا حمایت های فکری و معنوی لازم از آینده سازان ایجاد شود. نظام سلامت».

عین اللهی با اشاره به اجرای طرح «درواریار» خاطرنشان کرد: پیش از اجرای این طرح، داروهای ایرانی با قیمت 4200 تومان در کشور تولید و به کشورهای همسایه قاچاق می شد و با قیمت 10 برابر قیمت اصلی به فروش می رسید. در واقع قاچاقچیان از ارز ارزان سود می بردند نه از فروش دارو، بنابراین لازم بود با اجرای طرح دروار جلوی این مشکلات گرفته شود.

وی گفت: وزارت بهداشت را با روزانه ۷۰۰ مورد فوتی کرونا، ۷۰۰ میلیون یورو تعهد و ۵۰ هزار میلیارد تومان بدهی تحویل گرفتیم و اولین اقدام ما در حوزه سلامت انجام واکسیناسیون همگانی بود.

عین اللهی یادآور شد: در ابتدا به دلیل سوء نیت صادرکنندگان واکسن، تنها 18 میلیون دوز واکسن تزریق شد و تعداد فوتی ها تا آذر 1400 به 132 هزار نفر رسید، اما با بسیج ملی واکسیناسیون و تزریق 155 واکسن. میلیون دوز واکسن، تعداد مرگ و میر کاهش یافته است. پیدا شد و از آن زمان تا زمان مهار اپیدمی کرونا، حدود 22 هزار فوتی کرونا در سراسر کشور داشتیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه تزریق روزانه 70 هزار دوز واکسن را به بیش از یک میلیون و 600 هزار دوز در روز و 8 میلیون و 700 هزار دوز در هفته رساندیم، گفت: سازمان بهداشت جهانی باید به اقدام سریع ایران برای واکسیناسیون، محافظت از مردم و مهار ویروس کرونا احترام بگذارد.

عین اللهی به ایجاد کمربند بیمارستانی در شهرهای اقماری تهران اشاره کرد و گفت: بیشترین بیمارستان ها و امکانات بیمارستانی مهم در مناطق برخوردار تهران متمرکز شد و با راه اندازی بیمارستان ها در شهرستان های فردیس، ملارد، شهریار، ورامین، پاکدشت و اسلامشهر، دسترسی به امکانات درمانی در مناطق اطراف تهران افزایش یافتیم.

وی افزود: فردیس بیمارستانی با 700 هزار نفر جمعیت نداشت و ساخت بیمارستان در ملارد 34 سال به طول انجامید به طوری که ایجاد کمربند بیمارستانی توانست مناطق محروم و کم برخوردار استان تهران را پوشش دهد.

وزیر بهداشت درباره اجرای برنامه سلامت خانواده گفت: پزشکی خانواده از سال 82 در کشور شروع شد اما در حوزه شهری چندان موفق نبود. با وجود اینکه هفت هزار میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شد اما با اجرای این برنامه شاهد بهبود شاخص های سلامت در شیراز و مازندران نبودیم.

وی تاکید کرد: طرح سلامت خانواده را به عنوان مکمل طرح پزشکی خانواده راه اندازی کردیم تا برای هر ایرانی با کد ملی پرونده الکترونیک سلامت تشکیل شود. در همین راستا «پیمایش ملی سلامت» با مشارکت چشمگیر مردم شکل گرفت و بررسی سلامت کودکان نیز در سال جدید آغاز می شود.

عین اللهی در پایان فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه سلامت را هدف مدیران وزارت بهداشت دانست و گفت: با کمک دولت در راستای توجه به آینده سازان کشور اقدامی انجام داده ایم. درمان کودکان زیر 7 سال رایگان است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا