سلامت خانواده

4 خوراکی که باعث نقرس می شود

به گزارش خبرآنلاین، در بدن ما و حتی غذایی که می خوریم، ماده ای به نام اسید اوریک وجود دارد که معمولاً در جریان خون حل می شود. در برخی افراد، اسید اوریک به طور کامل حل نمی شود و با تشکیل کریستال های سوزنی مانند و تجمع در مفاصل نقرس رخ می دهد. برای جلوگیری از این مشکل، باید مصرف هر نوع غذا یا نوشیدنی را که باعث افزایش سطح اسید اوریک در خون می شود، محدود کنید. از جمله غذاهای حاوی پورین بالا (نوعی ترکیب شیمیایی) و نوشیدنی های غنی از قند فروکتوز.

تشدید نقرس اغلب با خوردن گوشت قرمز ایجاد می شود، اما سایر غذاها نیز می توانند در ایجاد این بیماری نقش داشته باشند. از جمله:

1. غذاهای دریایی

طیف وسیعی از غذاهای دریایی با خطر بالاتر ابتلا به نقرس مرتبط است. اگر به نقرس مبتلا هستید یا در معرض خطر ابتلا به نقرس هستید، بهتر است مصرف ساردین، ماهی قزل آلا، گوش ماهی و ماهی تن را محدود کنید. غذاهای دریایی سرشار از پورین هستند و سطح اسید اوریک را افزایش می دهند. این اسید اوریک اضافی می تواند علائم نقرس را تحریک کند.

2. نوشیدنی های قندی

نوشیدنی های قندی، به ویژه آب میوه، در رژیم غذایی مناسب برای نقرس ممنوع است. در بین قندها، فروکتوز (قند میوه) با افزایش سطح اسید اوریک امکان تشدید علائم نقرس را دارد.

3. آبجو

طبق یک مطالعه در سال 2017، الکل به طور کلی شما را در معرض خطر بیشتری برای حمله نقرس قرار می دهد. با این حال، آبجو بالاترین خطر علائم نقرس را در مقایسه با مشروب دارد.

4. گوشت اندام / گوشت قرمز

در میان فرآورده های حیوانی، گوشت های اندام مانند جگر دارای سطوح بالایی از پورین هستند و باید در مقادیر محدود مصرف شوند. زیرا این غذاها می توانند سطح اسید اوریک خون را افزایش داده و منجر به نقرس شوند.

منبع: سلامت

۴۷۲۳۲

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا