سلامت خانواده

آیا کاکائو باعث چاقی می شود؟ – ایمنا

به گزارش خبرگزاری ایمنا، کالری یکی از مواد معدنی انرژی زا است که برای انجام فعالیت های بدنی ضروری است و در صورت مصرف کم کالری، انجام فعالیت های بدنی برای مدت طولانی امکان پذیر نخواهد بود، بنابراین بهتر است غذایی با مقدار مشخص و لازم کالری. برای بدن استفاده شود.

تنقلات چرب دارای حجم بالایی از کالری هستند که ممکن است پس از ورود به بدن نسوزند، این امر باعث می شود کالری اضافی بدن به چربی تبدیل شود، افراد کم تحرک نمی توانند درصد بالایی از کالری را بسوزانند، در نتیجه استفاده از تنقلات چاق کننده باعث می شود برای کسانی که فعالیت بدنی کمی دارند گزینه مناسبی نیست.

در صورت مصرف تنقلات پرکالری و چاق کننده، افراد کم تحرک دچار اضافه وزن و چاقی می شوند، البته گاهی هدف افراد افزایش وزن با مصرف مواد غذایی است. افرادی که به دنبال افزایش وزن هستند می توانند از میان وعده های چاق کننده پر کالری استفاده کنند.

مصرف شکلات های کاکائویی کالری و انرژی زیادی برای بدن به همراه خواهد داشت زیرا شکلات کاکائویی کالری زیادی در مواد تشکیل دهنده خود دارد و به همین دلیل مصرف زیاد شکلات کاکائویی باعث اضافه وزن و چاقی می شود.

شکلات به دلیل چربی و قند زیاد مورد انتقاد قرار می گیرد، خوردن شکلات ممکن است باعث ایجاد جوش در صورت شود. آکنهافزایش فشار خون، بیماری های عروقی کرونر و به دیابت مبتلا شوید، اما اینها همه حقایق در مورد شکلات نیستند و شواهد زیادی وجود دارد که ثابت می کند مقدار مناسب شکلات، به ویژه شکلات تلخ، برای سلامت دستگاه گوارش، مغز و کاهش سطح کلسترول مفید است. و خوردن شکلات حتی می تواند خطر ابتلا به بیماری ها را کاهش دهد. همچنین باعث کاهش قلب و سکته می شود.

آنتی اکسیدان های موجود در شکلات فواید زیادی برای سلامتی ما به ارمغان می آورند، هر چه میزان کاکائو در شکلات بیشتر باشد، یعنی هر چه شکلات خالص تر باشد، فواید بیشتری برای افراد دارد، همچنین شکلات تلخ چربی و قند کمتری نسبت به سایر شکلات ها دارد.

آیا شکلات تلخ چاق کننده است یا لاغر کننده؟

شکلات به طور کلی حاوی فیبر و مواد مغذی است، شکلات تلخ فیبر و مواد مغذی بیشتری نسبت به شکلات شیری دارد و شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد کاکائو موجود در آن می‌تواند به کاهش وزن کمک کند، اما شواهد چندان قوی نیست.

کاکائو حاوی موادی به نام فلاوانول که ممکن است حساسیت به انسولین را در افراد مبتلا به پیش دیابت بهبود بخشد، این آنتی اکسیدان ها به محافظت از سلول ها در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کنند.

کاکائو موجود در شکلات تلخ همچنین ممکن است سطح هورمون هایی را که به آن می گویند کاهش دهد گرلین این در تنظیم اشتها نقش دارد و به افراد کمک می‌کند تا مدت طولانی‌تری احساس سیری کنند، با این حال، برای درک کامل اثرات شکلات تلخ بر کاهش وزن، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

شواهد حاکی از آن است که خوردن شکلات ممکن است بر سطح قند خون و اشتهای افراد تأثیر بگذارد به نحوی که با کاهش وزن مرتبط باشد، اما خوردن بیش از حد یک ماده غذایی بهترین انتخاب برای سلامتی نیست، بنابراین مهم است بدانید که حتی مقادیر قابل توجهی قند تصفیه شده همچنین به شکلات تلخ اضافه شده است.

درصد کاکائو در شکلات تلخ می تواند بسیار متفاوت باشد و هر چه کاکائو کمتر باشد، احتمال قند و مواد افزودنی بالا بیشتر می شود. اگر می خواهید با مصرف شکلات تلخ وزن کم کنید، پزشکان مصرف بیش از 70 درصد شکلات تلخ را توصیه می کنند.

هرچه کاکائو بیشتری در شکلات داشته باشید، فیبر و پلی بیشتر است فنل و چیزهای خوب بیشتری دارد، با این حال، بهتر است زیاده روی نکنید.

نحوه استفاده از کاکائو برای چاقی

برای افزایش وزن توصیه می شود کاکائویی را انتخاب کنید که در بازار به صورت شکلاتی زیر 70 درصد به فروش می رسد، شکلات زیر 70 درصد رنگ روشن دارد و معمولاً شیرین است و برای تهیه این شکلات از شکر، چربی و سایر مواد افزودنی استفاده می شود. خواهد بود

مصرف بیش از حد شکلات شیرین حتی برای افراد لاغر نیز توصیه نمی شود، زیرا باعث بیماری هایی مانند دیابت نوع 2 می شود. همچنین می توانید کاکائو شیرین را با مواد غذایی چاق کننده مانند موز یا شیر چرب بخورید.

آیا کاکائو باعث چاقی می شود؟

کاکائو چه خواصی دارد؟

بهبود عملکرد مغز: یکی از جالب ترین خواص کاکائو برای سلامتی، بهبود عملکرد مغز از جمله سرعت پردازش مغز و حافظه است و مصرف کنترل شده کاکائو و مشتقات آن در طولانی مدت بر عملکرد شناختی مغز تأثیر مثبت دارد. .

کاهش خطر ابتلا به دیابت: یکی از خواص پودر کاکائو این است که با وجود فلاونوئیدها (ترکیب شیمیایی موجود در برخی میوه ها و سبزیجات) می تواند حساسیت به انسولین را افزایش داده و در نهایت خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد. علاوه بر در نظر گرفتن خواص پودر کاکائو و مشتقات آن، به رژیم غذایی خود نیز توجه ویژه ای داشته باشید.

محافظت از جوانی پوست: فلاونول های موجود در کاکائو خواص شگفت انگیزی دارند. کلاژن یکی از عوامل موثر بر جوانی پوست است و کاکائو با آن داشتن فلاونولنوعی محافظ پوست در برابر نور خورشید و تقویت کلاژن پوست است و این ترکیب به کاهش چین و چروک پوست کمک می کند.

محافظت از دندان: مصرف کاکائو می تواند گاهی قویتر از فلوراید برای دندان باشد، البته نباید فراموش کرد که اگر قصد دارید کاکائو را به شکل شکلات مصرف کنید، قند موجود در شکلات به دندان آسیب می رساند.

آرامش بخش: یکی از جالب ترین خواص کاکائو به عنوان یک ماده انرژی زا آرامش بخشی آن است، مصرف محدود کاکائو در پایان شب می تواند استرس را کاهش دهد و خواب آرام تری به شما بدهد.

ایجاد حس شادی: تحقیقات نشان داده است که از جمله خواص کاکائو و مشتقات آن تغییر و بهبود خلق و خو و وجود موادی مانند کافئین و سروتونین در کاکائو، معجزه خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا