اخبار سلامت

شکایت از سازمان غذا و دارو به دلیل عدم صدور مجوز داروخانه

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، روز گذشته اعلام شد که شعبه 1059 دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی کارکنان دولت تهران برای اولین بار از زمان تصویب «قانون تسهیل صدور پروانه کسب» (مصوب) در سال 1400) یکی از مقامات ارشد دولتی به دلیل ایجاد انحصار در صدور مجوزها را محکوم کرد.

پیگیری ها نشان داد فردی به دلیل نداشتن مجوز تاسیس داروخانه از رئیس سازمان غذا و دارو و رئیس وقت دانشگاه علوم پزشکی تهران شکایت کرده است.

در پی انتشار این خبر، روابط عمومی سازمان غذا و دارو توضیحاتی را در خصوص این پرونده ارائه کرده است:

در پی عدم صدور مجوز تاسیس داروخانه برای فردی فاقد تحصیلات مربوطه، شکایتی از رئیس سازمان غذا و دارو و رئیس وقت دانشگاه علوم پزشکی تهران تشکیل شده است.

با توجه به اظهارات سخنگوی قوه قضاییه در خصوص این شکایت، خاطرنشان می شود که درخواست متقاضی برای اخذ مجوز تاسیس داروخانه به دانشگاه علوم پزشکی تهران ارسال شده بود که به دلیل نداشتن صلاحیت، این درخواست از سوی شورای نگهبان رد شد. کمیسیون حقوقی ماده 20 دانشگاه.

متقاضی که با رد درخواست خود مواجه شده بود از مسئولان بهداشت شکایت کرد. در دادگاه بدوی با توجه به عمد رئیس مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار که ناشی از عدم نظارت قانونی بر مسائل بهداشتی بود، برای مسئولان سازمان غذا و دارو جریمه نقدی صادر شد. سازمان.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا