سلامت خانواده

شیوع بیماری های لثه در میانسالی/ از دست دادن دندان – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، نسرین اصفهانی زاده رئیس بیست و سومین کنگره بین المللی بین المللی انجمن پریودنتولوژی ایران که از 24 تا 27 مهر ماه 1403 در هتل المپیک تهران برگزار می شود، گفت: بیماری های لثه شایع ترین بیماری هایی است که پس از پوسیدگی دندان در دهان و دندان ایجاد می شود. این بیماری در اکثر موارد در سنین 35 تا 40 سالگی شایع است، اما ممکن است در افراد جوان حتی در کودکان رخ دهد.

وی افزود: خوشبختانه این بیماری جز در موارد خاص که زمینه ژنتیکی و ارثی دارد قابل پیشگیری است و با روش های مختلف پیشگیری قابل پیشگیری و درمان است.

این یاران ایمپلنت دندان، مهم ترین عامل بیماری های لثه را تجمع پلاک میکروبی در اطراف دندان ها به دلیل عدم استفاده از مسواک و نخ دندان مناسب عنوان کرد و گفت: عدم استفاده صحیح از روش های بهداشت دهان و دندان باعث تجمع پلاک میکروبی می شود. اطراف دندان ها و لثه های مجاور. می تواند باعث التهاب لثه، خونریزی، بوی بد دهان، ایجاد پاکت های عفونی در اطراف دندان، تحلیل استخوان و در نهایت باعث شود. شعبه دندان ها، بدشکلی دهان و از دست دادن دندان ها.

استاد گروه بیماری های لثه گفت: مهمترین مشکلی که به دلیل بیماری لثه می توان به آن اشاره کرد، از دست دادن دندان است که زندگی فردی و اجتماعی فرد را از نظر جسمی و روانی تحت تاثیر قرار می دهد. خوشبختانه در سال های اخیر ورود ایمپلنت های دندانی به عرصه دندانپزشکی تحول بزرگی در جایگزینی دندان های از دست رفته و بی دندان ایجاد کرده است و از این طریق می توان ظاهری زیبا و جویدن مناسب به بیمار بخشید و در این زمینه راهی برای بهبود سلامت جسمی و روانی بیمار. ارائه شده است

اصفهانی زاده ادامه داد: ثابت شده است که بیماری لثه با بیماری های سیستمیک مانند بیماری های قلبی و عروقی، بیماری های ریوی، سکته مغزی و به خصوص بیماری شایع دیابت مرتبط است و از طریق درمان عفونت های لثه و بافت های اطراف آن، بروز این موارد بیماری ها قابل پیشگیری و حتی پیشگیری هستند. به کنترل دیابت و قند بیمار کمک کنید.

وی، هدف از برگزاری بیست و سومین کنگره بین بین المللی انجمن پریودنتولوژی معرفی ایران به همکاران متخصص دندانپزشکان عمومی، دستیاران و دانشجویان با روش های نوین جراحی لثه و پریودنتالتکنیک های صحیح کاشت ایمپلنت، بازسازی استخوان، روش های درمان التهاب لثه، استفاده از لیزر و روش های دیجیتال در کاشت ایمپلنت گفت: این کنگره دارای 20 امتیاز بازآموزی و بیش از 50 سخنرانی به همراه کارگاه های عملی و انواع جراحی های زنده است. همچنین در کنار این کنگره نمایشگاهی با جدیدترین محصولات، دستگاه ها و مواد جدید در زمینه دندانپزشکی برگزار می شود. پریودنتولوژی و ایمپلنت دندان برای ارائه به همکاران برگزار می شود.

اصفهانی زاده خاطرنشان کرد: از بین همه کارشناسان، دندانپزشکان از عموم مردم و دانشجویان دعوت می کنیم در این کنگره شرکت کنند و از مطالب علمی آموزنده و کارگاه های عملی و جراحی های زنده ارائه شده در این کنگره با روش های درمانی صحیح و تکنیک های نوین متخصصین بیماری های دهان و دندان استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا