بهداشت و درمان

هشدار وزارت بهداشت: «صابون تریاک» مجوز ندارد

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، دکتر مهدی انصاری با بیان اینکه توانایی جذب تریاک از طریق پوست بسیار محدود است، افزود: در صابون تریاک که گاهی در برخی سایت های اینترنتی تبلیغ می شود، به جای آن، از عصاره و مواد موثره تریاک بیشتر اسانس استفاده می شود. یعنی محصول بوی تریاک می دهد و عملاً هیچ اطلاعاتی از ماده موثره موجود در آن وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه صابون تریاک بیش از آنکه اثر درمانی و دارویی داشته باشد جنبه تبلیغاتی دارد، گفت: اصولاً زمانی که محصولی مانند صابون به صورت موضعی استفاده می شود معمولا سطح و مدت تماس آن با پوست مناسب نیست، بنابراین شما نمی توان از آن انتظار اثربخشی و تأثیر داشت. درمان داشت

وی با بیان اینکه سازمان غذا و دارو هنوز هیچ مجوزی برای تولید صابون تریاک صادر نکرده است، گفت: مطالعه موثقی در مورد تاثیر تریاک به صورت صابون برای اثراتی که برای آن ادعا می شود وجود ندارد.

به گزارش وبدا، دکتر انصاری با تاکید بر اینکه استفاده از تریاک به عنوان ماده مخدر در ترکیب محصولات آرایشی و بهداشتی ممنوع است، اظهار داشت: تمامی محصولاتی که با نام صابون تریاک در فضای تبلیغاتی به فروش می رسد بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد. و فاقد هرگونه مجوز یا تاییدیه علمی و بهداشتی می باشد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا