سلامت خانواده

آیا می خواهید صد سال زندگی کنید؟/ این 9 عادت به شما کمک می کند

به گزارش خبرآنلاین، دهه شصت همسایه ای داشتیم که حدود هشتاد سال سن داشت اما بسیار فعال و شاغل بود اما چند پسر تنبل و بیکار داشت. هر روز که پسرها برای گرفتن پول جیبی نزد پدر پیرشان می آمدند، می گفت: تا کی «جوان» باشم تا خرج تو را بدهم؟! آن پیرمرد تا اوایل دهه هشتاد زندگی کرد و 103 سال عمری طولانی و با عزت داشت. گفته او که در 80 سالگی خود را هنوز جوان می داند، نباید به عنوان یک انسان تلقی شود!

ایسنا در گزارشی نوشت: اگرچه از بعد انسانی کیفیت زندگی بهتر و بالاتر از کمیت آن است و شاید انسان های بزرگی با عمر کوتاه خود آمده اند، با آثاری که از خود به جای گذاشته اند یا اکتشافات و اختراعاتی که انجام داده اند. برای همیشه بر زندگی مؤثر و مفید بشر تأثیر گذاشته اند. اما انسان همیشه می خواهد بیشتر و بهتر زندگی کند. بنابراین سبک زندگی سالم در این امر بسیار موثر است و علم مدرن نیز فعالیت بدنی، تغذیه و خواب را به عنوان مهم ترین عوامل طول عمر تایید می کند. به همین دلیل، ما نگاهی به 9 عامل موثر در افزایش امید به زندگی می اندازیم:

آیا می خواهید بیش از 100 سال زندگی کنید؟ این 9 عادات سبک زندگی مورد تایید متخصصان را امتحان کنید.

زندگی طولانی و سالم به طور قابل توجهی تحت تأثیر انتخاب های سبک زندگی است. عادات کلیدی عبارتند از اولویت دادن به خواب، فعال ماندن ذهنی، ورزش آرام بخش منظم، اجتناب از مواد مخدر و الکل، استفاده از سمعک در صورت نیاز، حفظ یک رژیم غذایی سالم و ورزش منظم، مدیریت شرایط مزمن، و فعال ماندن از نظر ذهنی. اجتماعی است. طول عمر یک اصطلاح کاملاً تحقیق شده است که با سبک زندگی شما همراه با رژیم غذایی که مصرف می کنید تعریف می شود. اتخاذ برخی عادات سبک زندگی می تواند به افراد کمک کند زندگی طولانی تر و سالم تری داشته باشند. اگرچه ژنتیک در طول عمر نقش دارد، انتخاب سبک زندگی به طور قابل توجهی بر کیفیت و کمیت آن تأثیر می گذارد.

9 عادت به شما کمک می کند تا 100 سال زندگی کنید:

خواب در اولویت است
اهمیت خواب یک اصطلاح دست کم گرفته شده است زیرا گوشی های هوشمند، رسانه های اجتماعی و وسایل سرگرمی به بخشی منظم از زندگی روزمره ما تبدیل شده اند. اگر نگوییم مهم ترین، یکی از مؤلفه های طول عمر است. عادات موثر عبارتند از: کاهش زمان صرف شده برای تماشای تلویزیون یا استفاده از تلفن همراه، اجتناب از استرس قبل از خواب، و حفظ یک روال آرامش بخش در شب.

فعالیت شناختی
با افزایش سن، فعال ماندن از نظر ذهنی بسیار مهم است. دانشمندان دریافته اند که ادامه تحصیل بیشتر منجر به “ذخایر شناختی” بالاتری می شود. شرکت در کلاس های گروهی، سرگرمی ها یا باشگاه می تواند به حفظ مهارت های شناختی کمک کند. سعی کنید اغلب پازل ها و تست های هوش را حل کنید و با دوستان و خانواده خود شطرنج بازی کنید تا از کم تحرکی ذهنی و فرسایش مغز جلوگیری کنید.

مراقبه ذهنی- معنوی و درون نگر
مدیتیشن ذهنی خود فیزیکی شما را با سلامت درونی و روحی شما هماهنگ می کند. این یک سمفونی و هارمونی بین ذهن و بدن شما ایجاد می کند. مدیتیشن ذهن آگاهی منظم می تواند استرس را کاهش دهد و طول عمر را بهبود بخشد. توصیه می شود بعد از بیدار شدن از خواب یا قبل از خواب مدیتیشن کنید و بر روی الگوهای تنفسی خود تمرکز کنید تا به مزایای مورد نظر برسید.

از مواد مخدر و الکل استفاده نکنید
اگر می خواهید تا 100 سال زندگی کنید، همه پزشکان توصیه می کنند از مصرف مواد مخدر و الکل خودداری کنید. نوشیدن الکل یا مصرف مواد مخدر می تواند به کاهش اندازه مغز و حافظه و مشکلات فکری منجر شود.

سمعک
با افزایش سن، حواس انسان ضعیف تر می شود. یکی از این حواس که کاهش می یابد، توانایی شنیدن است. توصیه می شود در صورت نیاز از سمعک استفاده کنید، زیرا می تواند به کاهش خطر زوال شناختی و ذهنی کمک کند. استفاده صحیح از سمعک تضمین می کند که مغز به دریافت تحریکات مهم ادامه می دهد.

تغذیه سالم
آنچه می خوریم همان چیزی است که می شویم. هر روز بشقاب خود را با مواد مغذی تقویت‌کننده روح متعادل کنید تا به طول عمر برسید. اگر می خواهید حتی با بالا رفتن سن، پرانرژی و سالم بمانید، حفظ یک رژیم غذایی مغذی ضروری است. همانطور که کارشناسان توصیه می کنند، رژیم غذایی مدیترانه ای که شامل میوه ها، سبزیجات و غلات کامل است، به ویژه برای سلامت مغز مفید است.

ورزش منظم
ورزش یک سرگرمی نیست، بلکه یک نیاز برای بدن شماست. ورزش در هر سنی مهم است. تمرینات قدرتی و کاردیو یا ایروبیک را از سنین پایین شروع کنید. حداقل 30 دقیقه فعالیت بدنی روزانه، مانند باغبانی، پیاده روی یا یوگا، می تواند به شما کمک کند پیری را کاهش دهید و جوانتر از آنچه هستید به نظر برسید. اگر به دنبال طول عمر هستید، تمرینات مقاومتی بسیار موثر است.

مدیریت شرایط مزمن
نظارت منظم بر شرایط مزمن مانند فشار خون بالا یا پیش دیابت می تواند به حفظ سلامت کلی کمک کند. آزمایش روزانه و تنظیم شیوه زندگی برای شرایط پزشکی شما می تواند به مدیریت آنها و پشتیبانی از شبکه عروق خونی مغز کمک کند.

اجتماعی بمان
فعال ماندن از نظر اجتماعی سلامت را نیز ارتقا می دهد. شرکت در رویدادها و اجتماعی بودن می تواند به سلامت ذهن و مغز ما کمک کند و خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش دهد. عادات ساده مانند شام های خانوادگی یا تماس های تلفنی هفتگی می تواند به حفظ عملکرد سالم مغز و عمر طولانی تر کمک کند. با اتخاذ این عادات سبک زندگی، افراد می توانند به طور بالقوه طول عمر خود را افزایش دهند و کیفیت زندگی خود را بهبود بخشند.

۴۷۲۳۶

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا