بهداشت و درمان

انتقاد صریح وزیر بهداشت از افزایش ظرفیت پذیرش رشته پزشکی

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، محمدرضا ظفرکندی در آیین آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و فناوری کشور که امروز در تالار علامه امینی تهران در حال برگزاری است. دانشگاه با حضور رئیس جمهور بر لزوم توجه به عدالت آموزشی در کشور تاکید کرد و گفت: کیفیت آموزش در دانشگاه های علوم پزشکی بسیار مهم است. با توجه به اینکه دانشجویان این دانشگاه ها در آینده با زندگی مردم سروکار دارند، در صورت غفلت از کیفیت، آسیب جدی به سلامت مردم وارد می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه باید برای بررسی عدالت آموزشی و همچنین ورود دانشجویان به دانشگاه ها بازنگری صورت گیرد، خاطرنشان کرد: در کشورمان دانشجویان بسیار باهوش و پرتلاشی داریم. اگر عدالت آموزشی در ورود به دانشگاه ها محقق نشود، نخبگان خود را از دست می دهیم.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه 245 هزار دانشجو در دانشگاه های وزارت بهداشت مشغول به تحصیل هستند، افزود: حدود 57 درصد از این دانشجویان زن و 43 درصد مرد هستند.

ظفر قندی تاکید کرد: در 4 سال گذشته تقریبا 100 درصد ظرفیت دانشگاه را افزایش داده ایم و این بدون تجهیز و بهبود زیرساخت های پیشرفت علم است. در بحث عدالت ورود به تحصیل و ادامه تحصیل بازنگری صورت گیرد. عدالت آموزشی در ورود به دانشگاه باید رعایت شود.

وی یادآور شد: برای ماندن در مرزهای علمی باید دیپلماسی علمی خود را فعال کنیم. برای ماندن در مرزهای دانش، باید کنفرانس ها و دوره های علمی را با دانشگاه های معتبر جهانی برگزار کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا