بهداشت و درمان

استقبال گروه بریکس از پیشنهاد ایران در حوزه بیماری‌های غیرواگیر

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، علیرضا رئیسی که برای شرکت در چهاردهمین اجلاس وزرای بهداشت و درمان سازمان بریکس به روسیه سفر کرده است، گفت: ایران در این نشست پیشنهاد داد که در حوزه بیماری های غیرواگیر. دیدگاه ها و برنامه های کشورها بیماری ها (NCD) تغییر از بزرگسالان به کودکان.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیشتر پروتکل هایی که در دنیا در زمینه بیماری های غیرواگیر وجود دارد، مربوط به مراقبت و درمان بزرگسالان است. تحرک، کاهش سن دیابت، بازی های رایانه ای، اختلالات خواب، آپارتمان نشینی و آلودگی هوا، سلامت کودکان را بیشتر تهدید می کند و باید برنامه های مراقبتی و پیشگیری را از سنین پایین و در مدارس آغاز کنیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تصریح کرد: خوشبختانه این پیشنهاد مورد توجه اعضای بریکس به ویژه روسیه، هند، چین و نماینده سازمان جهانی بهداشت قرار گرفت و مقرر شد در اجلاس بعدی بریکس در برزیل، ایران پیشنهاد و برنامه خود را در این زمینه ارائه خواهد کرد. به عنوان موضوع اصلی جلسه مورد بحث قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه ایران تفاهم نامه ای با روسیه در خصوص تبادلات علمی در زمینه های پیشگیری، درمان و پزشکی دارد، گفت: در دیداری که با وزیر و معاون وزیر بهداشت روسیه داشتیم، اجرای تفاهمات دوجانبه انجام شد. استقبال کرد. یکی از مسائل مهم روسیه شیوع بیماری سل است که ایران تجربیات خوبی در این زمینه دارد و می تواند در زمینه تبادلات علمی و تجربی به آنها کمک کند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: در بازدید از یکی از مراکز بهداشتی وزارت بهداشت روسیه شاهد استفاده موفق از هوش مصنوعی بودیم که با توجه به وجود زیرساخت های خوب در کشور

رئیسی با تاکید بر همکاری کشورهای بریکس در مقابله با تحریم ها گفت: برجام با حضور کشورهای بزرگی مانند چین، هند و روسیه 40 درصد جمعیت جهان را شامل می شود. همکاری این کشورها می تواند حفاظتی در برابر تحریم های دیگر کشورها ایجاد کند.

وی افزود: اعضای بریکس در دوران همه گیر کرونا همکاری زیادی به خصوص در زمینه واکسن داشته اند. با توجه به توانمندی های ایران در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی و نیاز روسیه به این اقلام، شرکت های ایرانی می توانند در روسیه سرمایه گذاری کنند.

چهاردهمین نشست وزرای بهداشت بریکس در روزهای پنجشنبه و جمعه 19 و 20 اکتبر 1403 در مسکو برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا