سلامت خانواده

افسردگی چگونه اتفاق می افتد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، جمال شمس با بیان اینکه همه افراد ممکن است گاهی احساس غمگینی و دلتنگی کنند به خصوص اگر اتفاق ناخوشایندی برایشان افتاده باشد، اظهار داشت: تجربه افسردگی و غم و اندوه برای مدت کوتاهی طبیعی است، اما اگر این احساس احساس شود. به طور غیر طبیعی طولانی شود، از این مرحله به بعد تبدیل به یک اختلال یا بیماری مزمن روانی می شود و نیاز به مدیریت یا مداخله مناسب دارد.

وی با بیان اینکه استرس و فشار روانی مداوم می تواند بر تمام فعالیت های روزمره و جنبه های مختلف زندگی افراد تاثیر بگذارد، تصریح کرد: استرس مداوم سلامت افراد را تهدید می کند و احتمال ابتلا به افسردگی در افرادی که استرس و فشار روانی بیشتری دارند در مقایسه با آن ها باعث افزایش رابطه می شود. با دیگران

یکی از اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خودمراقبتی را یکی از مهم ترین اصول پیشگیری از افسردگی برشمرد و افزود: به طور معمول زمانی که افراد با مشکلاتی مواجه می شوند ممکن است برای مدت کوتاهی واکنش عاطفی مانند اضطراب را تجربه کنند، اما پس از آن در مدت کوتاهی باید با یک مدل منطقی با مشکلاتی روبرو شوند.

شمس سازگاری و سازگاری صحیح و همچنین تلاش برای حل منطقی مشکلات را یکی از مهم ترین راه های پیشگیری از افسردگی برشمرد و گفت: یافتن راه حل منطقی برای مشکلات موثرترین الگوی مقابله است، بنابراین افرادی که درگیر واکنش های هیجانی هستند برای مدت طولانی با مشکلات پیچیده تر و شدیدتر مبارزه می کنند.

این متخصص روانپزشکی وی با تاکید بر اینکه اختلال سازگاری نتیجه عدم تطابق با شرایط همراه با استرس است، افزود: طولانی شدن مشکلات زندگی ممکن است در برخی افراد احساس ناراحتی و شکست ایجاد کند، در واقع همه افراد نمی توانند خود را با مشکلات وفق دهند، این افراد باید اولین قدم این است که سعی کنید با مشکلات به روشی منطقی روبرو شوید و سپس احساسات اصلی خود را دوباره کشف کنید.

وی به افرادی که رویدادها یا استرس هایشان جزء جدانشدنی زندگی آنها شده است، توصیه کرد: اگر نمی توانید با روش های منطقی به زندگی عادی خود ادامه دهید، باید با یک روانشناس اعصاب یا روانشناس بالینی تماس بگیرید، می توانید از درمان های مختلف برای کمک گرفتن برای بهبود شرایط استرس زا استفاده کنید. و حس بهتری از زندگی خود بسازید.

خورشید خودمراقبتیتلاش برای حل منطقی و صحیح رویارویی با مشکلات، آگاهی از احساسات عاطفی و در نهایت کمک تخصصی از متخصصان راه حلی موثر برای بهبود وضعیت سلامت روان افراد و پیشگیری از بروز اختلالات جدی است.

به گفته این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، داشتن برنامه منظم برای فعالیت های روزانه مانند خواب کافی، ورزش و تغذیه مناسب به فرد کمک زیادی می کند تا از تغییرات خلقی پیشگیری کند و علائم استرس و اضطراب را کاهش دهد. در عین حال تمرینات تمدد اعصاب و آرامش مانند تنفس عمیق در بهبود سلامت روان موثر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا