سلامت خانواده

«وراثت» مهم ترین عامل ابتلا به آلزایمر اولیه است

ندا شخی نیا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا به تاثیر بیماری آلزایمر بر خواب افراد اشاره کرد و اظهار داشت: داشتن خواب مناسب، باکیفیت و منظم یکی از مهم ترین موارد در داشتن سبک زندگی سالم است و به سلامت سلول های مغز و بدن کمک می کند. بیماری آلزایمر. می تواند کیفیت خواب افراد را مختل و کاهش دهد.

وی اظهار داشت: رعایت اصول بهداشت خواب می تواند کیفیت خواب را بهبود بخشد ببخشاضافه کرد: خوابیدن در ساعت منظم، انتخاب محیط مناسب برای خواب، تنظیم دمای محیط خواب، پرهیز از مصرف مواد محرک مانند قهوه و چای قبل از خواب، ورزش نکردن و محدود کردن تماشای تلویزیون یا استفاده از تلفن همراه قبل از رفتن. خوابیدن یکی از مواردی است که می تواند به بهبود کیفیت خواب افراد منجر شود.

این فوق تخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه کیفیت خواب افراد با رعایت شرایط ذکر شده بهبود نیافت، بهتر است برای بررسی سایر شرایط به پزشک مراجعه کنند تا در صورت نیاز برای افراد دارو تجویز شود، تصریح کرد: رعایت شرایط ذکر شده برای بسیاری از مشاغل امکان پذیر نیست و این افراد باید به سایر موارد مرتبط با سبک زندگی سالم مانند ورزش منظم و تامین ویتامین های مورد نیاز بدن توجه بیشتری داشته باشند.

شیخی نیا با اشاره به لزوم داشتن زندگی اجتماعی یا مغزی فعال برای پیشگیری از آلزایمر ادامه داد: آلزایمر بیماری سالمندان است و اگر علائم این بیماری در افراد زیر 60 سال ظاهر شود زودرس نامیده می شود. – شروع آلزایمر که این افراد پنج درصد از موارد آلزایمر را تشکیل می دهند و حدود یک درصد آن می تواند به ژنتیک افراد مربوط باشد.

وی با بیان اینکه یک تا پنج درصد موارد آلزایمر مربوط به ژنتیک است، گفت: افراد مبتلا به هر گونه اختلال حافظه نگران ابتلا به آلزایمر نباشند. گاهی ممکن است علائم آلزایمر اولیه کاملاً شبیه علائم آلزایمر بزرگسالان نباشد و در ابتدا اختلالات گفتاری و بینایی و تغییرات دیگر احساس شود.

این جراح مغز و اعصاب با اشاره به اینکه ضربات مکرر به سر و ابتلا به برخی بیماری ها می تواند از دیگر عوامل موثر در بروز آلزایمر زودرس باشد، اما به طور کلی موثرترین عامل وراثت است، افزود: آلزایمر فصل آخر عمر نیست. و جزو بیماری های کنترل شده است و در حال حاضر درمان قطعی برای درمان آن وجود ندارد.

شیخی نیا خاطرنشان کرد: پرهیز از استعمال دخانیات، کنترل بیماری های زمینه ای زیر نظر پزشک متخصص و داشتن رژیم غذایی سالم حاوی ویتامین از جمله مواردی است که افراد برای پیشگیری از ابتلا به آلزایمر و همچنین داشتن سبک زندگی فعال و ورزش باید به آن توجه کنند. مغز مناسب مانند یادگیری و آموزش برخی از مطالب به افراد دیگر، حفظ شعر و انجام بازی هایی مانند شطرنج می تواند در پیشگیری از ابتلا به این بیماری موثر باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا