سلامت خانواده

با علائم رایج کمبود ویتامین C آشنا شوید

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، ویتامین C نقش مهمی در حفظ سلامت دارد و به راحتی از طریق منابع طبیعی در دسترس است، اما ممکن است برخی افراد به دلیل اینکه نمی توانند آن را در بدن خود ذخیره کنند، دچار کمبود ویتامین C باشند، بنابراین لازم است غذاهای حاوی این ویتامین در رژیم غذایی شما، در ادامه به بررسی علائم رایج کمبود ویتامین C در بدن می پردازیم:

تضعیف سیستم ایمنی بدن

ویتامین C نوعی آنتی اکسیدان است که از سلول ها در برابر استرس محافظت می کند اکسیداتیو این ویتامین از سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با عفونت ها محافظت و کمک می کند، این ویتامین زخم ها و کلاژن سازی را التیام می بخشد و احتمال عفونت را کاهش می دهد، میوه ها و سبزیجات سرشار از این نوع ویتامین هستند.

بهبود آهسته زخم ها

اگر روند بهبودی ناشی از جراحی، بریدگی یا زخم های دیگر طولانی است، باید مصرف ویتامین C خود را افزایش دهید. این نوع ویتامین پوست را سالم و صاف می کند. میوه هایی مانند کیوی و پرتقال سرشار از ویتامین C هستند و می توانند به بهبود زخم ها و داشتن پوستی سالم کمک کنند.

خستگی مداوم

خستگی مداوم یکی از علائم رایج کمبود ویتامین C است، بنابراین اگر بدون دلیل احساس خستگی می کنید، به پزشک مراجعه کنید تا در صورت لزوم میزان مصرف ویتامین C خود را افزایش دهد.

مشکلات پوستی

اگر ویتامین C کافی دریافت نکنید، پوست قرمز و تغییر رنگ می دهد، حتی افرادی که کمبود ویتامین C دارند ممکن است بدون دلیل دچار کبودی شوند، خشکی و ترک در گوشه های دهان نیز از جمله علائم کمبود ویتامین C است.

خونریزی لثه

ویتامین C یک آنتی اکسیدان موثر است که می تواند به جلوگیری از خونریزی لثه کمک کند، نتایج مطالعات نشان می دهد که احتمال خونریزی لثه در بیمارانی که کمبود ویتامین C دارند بیشتر است.

درد مفاصل

درد مفاصل نیز یکی از شایع ترین علائم کمبود ویتامین C است که معمولاً زانوها و باسن را درگیر می کند، زیرا این ویتامین کلاژن سالم تولید می کند و مفاصل را تقویت می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا