سلامت خانواده

تجهیز ناوگان اورژانس از اولویت های دولت چهاردهم است

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از و به نظر می رسیدطاهر محبتی یکی از اقدامات و عملکرد نظام سلامت را ماموریت در حوادث و سوانح دانست و اظهار داشت: هر چه بیشتر بر روی شاخص های رسیدگی به بیماران و مصدومان و چابک شدن در سازمان اورژانس کار کنیم، میزان مرگ و میر و میزان مرگ و میر و آسیب ها بیشتر می شود. میر بسیار کاهش می یابد.

وی افزود: دقایق و ثانیه در رسیدن به محل حادثه حائز اهمیت است، اما کمبود آمبولانس، پایگاه اورژانس و نیروی انسانی در اورژانس، انجام ماموریت های اورژانس را سخت می کند و همه مسئولان باید توجه داشته باشند که تاخیر در ماموریت های اورژانس می تواند اثرات نامطلوبی بر انسان داشته باشد و نجات یک انسان به معنای نجات بشریت است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، استفاده از ظرفیت مناطق آزاد در تامین آمبولانس های مورد نیاز کشور را مهم دانست و خاطرنشان کرد: مناطق آزاد می توانند به تامین آمبولانس های مجهز و مدرن با سرعت بالا کمک کنند. با هزینه کمتر داروها و تجهیزات نیز در دسترس است و مردم از مشکلات و جراحات رنج می برند.

موهبتی روند تامین آمبولانس ها و زیرساخت ها را سخت و زمان بر دانست و گفت: از تمامی مدیرانی که در سال های گذشته برای تامین ناوگان جدید آمبولانس های جدید و پیشرفته زحمات زیادی کشیدند قدردانی می کنیم.

وی گفت: در یک برنامه دو سه ساله در صدد نوسازی 3000 آمبولانس فرسوده اورژانس کشور در راستای کمک به نظام سلامت و آرامش و سلامت مردم هستیم که امروز 108 دستگاه آمبولانس از قرارداد 625 آمبولانس ها رونمایی و در سراسر کشور توزیع شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا