اخبار سلامت

فرسودگی 3000 دستگاه آمبولانس/توزیع 108 آمبولانس جدید در کشور

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، مراسم رونمایی از 108 دستگاه آمبولانس جدید و توزیع آنها در سراسر کشور امروز پنجشنبه 28 مهرماه با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت و درمان برگزار شد. رئیس سازمان اورژانس کشور

این دومین مرحله از توزیع آمبولانس های جدید و پیشرفته سازمان اورژانس کشور پس از توزیع 50 دستگاه آمبولانس است که 108 دستگاه آمبولانس در تمامی استان ها و 64 دانشگاه علوم پزشکی کشور توزیع می شود.

همچنین با توجه به فرسودگی 3000 دستگاه آمبولانس فرسوده در کشور، از این پس 50 دستگاه آمبولانس بر اساس قرارداد تامین 625 دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور اضافه می شود و طی هفته های آینده دو مناقصه انجام خواهد شد. برای خرید 900 دستگاه آمبولانس برگزار می شود ظرفیت کشور در سال آینده افزایش می یابد.

آمبولانس هایی که امروز رونمایی شدند پیشرفته و به روز با ظرفیت 6 سیلندر و بیش از 3000 اسب بخار هستند و با مدل های 2024 عرضه و توزیع می شوند.

رویکرد دولت و وزارت بهداشت نوسازی ناوگان اورژانس است که خرید و توزیع این آمبولانس ها با اولویت نیازهای شناسایی شده و مناطق محروم انجام می شود.

جعفر میادفر در مراسم رونمایی و توزیع 108 دستگاه آمبولانس جدید گفت: باید از زحمات همه وزرای بهداشت در این راستا و حقی که به ما مدیون اورژانس هستند قدردانی کرد.

میادفر افزود: قرارداد خرید 625 دستگاه آمبولانس منعقد شده که تاکنون 50 دستگاه تحویل و توزیع شده است و امروز شاهد رونمایی و توزیع 108 دستگاه دیگر هستیم.

رئیس سازمان اورژانس کشور همچنین به توزیع 467 دستگاه آمبولانس دیگر تا پایان سال اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد با امضای قرارداد جدید، سال 1404 سال تحول اساسی در حوزه آمبولانس های اورژانس باشد.

وی با اشاره به کیفیت بالای آمبولانس های توزیع شده ادامه داد: نوسازی ناوگان و استفاده از آمبولانس های به روز و پیشرفته از یک سو روند خدمت رسانی به همکاران را تسهیل می کند و از سوی دیگر خدمات اورژانسی را در راهی که شایسته ملت شریف ایران است. به آنها ارائه می شود.

طاهر محبتی معاون توسعه وزارت بهداشت در این مراسم که در پایگاه اورژانس بستان استان تهران برگزار شد، یکی از اقدامات و عملکرد نظام سلامت را رسالت در حوادث و سوانح دانست. و گفت: تا حد امکان در شاخص های رسیدگی به بیماران و مصدومان و چابک ها در صورت فعالیت سازمان اورژانس، میزان مرگ و میر به شدت کاهش می یابد.

وی افزود: دقایق و ثانیه در رسیدن به محل حادثه حائز اهمیت است اما کمبود آمبولانس، پایگاه اورژانس و نیروی انسانی در اورژانس، ماموریت های اورژانس را مختل می کند و همه ما مسئولان باید بدانیم که تاخیر در اورژانس. ماموریت ها می توانند اثرات نامناسبی داشته باشند و نجات یک انسان به معنای نجات بشریت است.

موهبتی استفاده از ظرفیت مناطق آزاد را در تامین آمبولانس های مورد نیاز کشور مهم ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد: مناطق آزاد می توانند به تامین آمبولانس های مجهز و مدرن با سرعت بالا و هزینه کمتر کمک کنند. و مردم دچار مشکل می شوند و صدمه می بینند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت روند تامین آمبولانس ها و زیرساخت ها را سخت و زمان بر دانست و گفت: در تلاش هستیم تا سه هزار دستگاه آمبولانس فرسوده اورژانس کشور را در قالب دو سه تایی نوسازی کنیم. برنامه سالانه در راستای کمک به نظام سلامت و آرامش و سلامت مردم. . خوشبختانه امروز 108 دستگاه آمبولانس از قرارداد 625 دستگاه آمبولانس رونمایی و در سراسر کشور توزیع شد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا