سلامت خانواده

نوسازی و تجهیز ناوگان سازمان اورژانس از اولویت های دولت چهاردهم است – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، طاهر محبتی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در مراسم رونمایی از ۱۰۸ دستگاه آمبولانس جدید سازمان اورژانس کشور با اشاره به فرسوده بودن سه هزار دستگاه آمبولانس در کشور، اظهار داشت: در حال حاضر سه هزار دستگاه آمبولانس در کشور فرسوده است. نوسازی و تجهیز ناوگان سازمان اورژانس را از اولویت های دولت چهاردهم دانست. و گفت: حدود دو هزار و 500 میلیارد تومان برای این کار در نظر گرفته شده است.

محبتی در این مراسم که در پایگاه اورژانس بستان استان تهران برگزار شد، یکی از اقدامات و عملکرد نظام سلامت را ماموریت در حوادث و سوانح دانست و گفت: هر چه بیشتر بر روی شاخص های رسیدگی کار می کنیم. بیماران و مجروحان و چابکتر شدن سازمان اورژانس، میزان فوت و میر بسیار کاهش می یابد.

وی افزود: دقایق و ثانیه در رسیدن به محل حادثه حائز اهمیت است، اما کمبود آمبولانس، پایگاه اورژانس و نیروی انسانی در اورژانس، ماموریت های اورژانس را مختل می کند و همه ما مسئولان باید توجه داشته باشیم که تاخیر در اورژانس. مأموریت ها می توانند اثرات نامطلوبی بر روی انسان بگذارند و نجات یک انسان به معنای نجات بشریت است.

موهبتی استفاده از ظرفیت مناطق آزاد در تامین آمبولانس های مورد نیاز کشور را مهم ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد: مناطق آزاد می توانند به تامین آمبولانس های مجهز و مدرن با سرعت بالا و هزینه کمتر کمک کنند. مردم دچار مشکل می شوند و آسیب می بینند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، فرآیند تامین آمبولانس ها و زیرساخت ها را سخت و زمان بر دانست و گفت: از تمامی مدیرانی که برای تامین ناوگان جدید آمبولانس های جدید و پیشرفته در کشور زحمات زیادی کشیدند قدردانی می کنیم. سال های گذشته

وی در حاشیه این مراسم گفت: در تلاش هستیم در یک برنامه دو سه ساله سه هزار دستگاه آمبولانس فرسوده اورژانس کشور را در راستای کمک به نظام سلامت و آرامش و سلامت مردم نوسازی کنیم. خوشبختانه امروز 108 دستگاه آمبولانس از قرارداد 625 دستگاه آمبولانس رونمایی و در سراسر کشور توزیع شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا