سلامت خانواده

اجرای دستورالعمل های بهداشتی با هدف کنترل عفونت های بیمارستانی – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن فرهادی گفت: بیمارستان ها یکی از مهم ترین زیرساخت های کشور و مکانی برای ارائه خدمات سلامت هستند که ساختارهای آن در ارائه خدمات موثر است.

وی ادامه داد: ایران یکی از چشمگیرترین کشورها در تغییرات اقلیمی قرار دارند، بنابراین معیارهای مرتبط با اقلیم باید در طراحی بیمارستان در نظر گرفته شود.

به گفته فرهادی در قوانین جدید تاییدیه سازمان آتش نشانی و استاندارد آسانسور اضافه شده است که اهمیت این موضوع را نشان می دهد.

معاون فنی مرکز بهداشت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: در استانداردهای فنی بهداشت محیط و ساختمان مصالحی ذکر شده است که به منظور کنترل عفونت، افزایش عمر و ایمنی بیمارستان نیاز به نوسازی دارند. ، و باید با محیط زیست و از نظر انرژی سازگار باشد. قابل تجدید باشد

وی تصریح کرد: نقشه هایی که از ابتدا طراحی می شود باید با تمامی نکات از جمله استانداردها، استفاده از فناوری های نوین هوشمند و تامین منابع پایدار مطابقت داشته باشد.

فرهادی ادامه داد: دو استاندارد بهداشت محیط در دستورالعمل ذکر شده است که شامل کلیه الزامات بهداشت محیط و رعایت اصول فنی و مبانی برای ارتقای کیفیت خدمات درمانی و رضایت کارکنان است.

به گفته معاون فنی مرکز بهداشت محیط و کار وزارت بهداشت، در حوزه سلامت، یک مرکز ارائه دهنده خدمات از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار می گیرد و در رأس این مراکز، بیمارستان ها قرار دارند و این ارزیابی ها با هدف جلوگیری از گسترش عفونت در بیمارستان ها

وی با تاکید بر اینکه در مکان یابی بیمارستان ها نیز باید به اصول بهداشتی توجه شود، گفت: پسماندهای پزشکی، شرایط ساخت، مصرف آب، شرایط اتاق رختشوییمصرف انرژی، تهیه غذا، مدیریت انرژی، مدیریت حشرات و جوندگان و مبارزه با میکروب های مختلف از عوامل کلیدی در پایش مولفه های بهداشتی محیط بیمارستان هستند.

فرهادی گفت: برنامه ای در زمینه پسماند در اصفهان، همدان و قزوین به صورت پایلوت آغاز شده است و امیدواریم نتیجه این پایلوت موثر باشد تا با خرد جمعی و همکاری وزارت بهداشت. و نهادهای ذیربط، آیین نامه مربوطه اصلاح خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا