سلامت خانواده

گرانی برخی تجهیزات پزشکی در بازار آزاد – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، سلمان اسحقی در کمیسیون بهداشت و درمان شورای اسلامی در جلسه استماع گزارش رئیس هیئت امنا جوی ارزی از نحوه درمان بیماران وزارت بهداشت با حضور رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر داد و گفت: گزارش بسیار خوبی ارائه شد و بر اساس این گزارش از سال 1400 به بعد شاهد شفافیت بسیار خوب در هیات امنای نجات ارزی در درمان بیماران و نظارت مستمر در دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور در هیات امنا است و کلیه سفارشات به صورت سیستمی ثبت و مناقصه برای شرکت ها برگزار می شود. و 250 شرکت زیر نظر دادگاه انتخاب شده اند. هستند.

وی افزود: بر اساس گزارش دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کل کشور و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هیات امنا جوی اراضی از نظر شفافیت و تامین ارز رویه بسیار خوبی را در درمان بیماران در پیش گرفته و در مسائل بسیار مهمی در دوره گذشته نقش آفرینی کرده است.

نماینده مردم هستی و زیرکوه وی در مجلس دوازدهم نسبت به وضعیت ذخیره استراتژیک تجهیزات پزشکی هشدار داد و گفت: باید به این موضوع توجه ویژه شود. E مثلاً هیئت امنا باشید جوی ارازی در سال های گذشته توانسته نقش بسیار مهمی در پیوند اعضا ایفا کند و پیوند مغز استخوان در 17 مرکز، کبد در 9 مرکز، قلب در 6 مرکز و ریه در 4 مرکز دانشگاهی در حال انجام است و افزایش یافته است. تعداد مراکز مهم است هیئت امنا جوی اعرازی طی سه سال گذشته از 3879 پیوند مغز استخوان، 2371 پیوند کبد، 351 پیوند قلب و 35 پیوند ریه انجام داده و حمایت خود را در این زمینه نشان داده است.

به نقل از خانه ملت، اسحقی مایحتاج مصرفی حیاتی و استراتژیک مورد نیاز بیماران را توسط هیئت امنا تامین می کند. جوی وی ارز را یکی از دغدغه های جدی کمیسیون دانست و گفت: به عنوان مثال برخی از اقلام مانند دریچه قلب در بازار آزاد با قیمت بالا به فروش می رسد و بیماران توان خرید تجهیزات را از بازار آزاد ندارند و لازم است. کنترل قیمت توسط هیئت امنا. جوی مبادله انجام می شود؛ در این جلسه اعضای کمیسیون اصلاح شیوه نامه توسط سید حسین صفوی رئیس هیئت امنا را تصویب کردند. جوی ارضی در درمان بیماران بر تقویت و ماندگاری این روش ها اصرار داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا