سلامت خانواده

سامانه سنجش اختلالات و ناهنجاری های اسکلتی تولید شد – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، یک شرکت دانش بنیان فعالیت خود را در حوزه تجهیزات پزشکی از اسفندماه ۱۳۹۷ با استقرار در حوزه علمی و فناوری آغاز کرد. پارک فناوری

این شرکت دارای محصولات متعدد در زمینه پزشکی و محصول دانش بنیان است که شامل نرم افزار جامع تحلیل حرکت سه بعدی و تجزیه و تحلیل داده های بیومکانیکی، نشانگرهای بازتابنده (مورد استفاده در آزمایشگاه های آنالیز حرکت)، سیستم فشار سنج هوشمند پا، دوربین حرارتی پزشکی می باشد. و کفی چکش خوار از محصولات این شرکت می باشد.

محمد یوسفی مدیرعامل شرکت دانش بانیان با تشریح کاربرد محصول شرکت دانش بانیان با نام سیستم اندازه گیری اختلالات اسکلتی گفت: این محصول اختلالات اسکلتی بدن انسان را در نماهای مختلف بدن تشخیص می دهد که از شاخص های مادون قرمز فعال و غیر فعال و یک دوربین مادون قرمز برای استخراج اختلالات. و از ناهنجاری های بدن استفاده می کند.

وی ادامه داد: دستگاه پس از ثبت تصویر توسط نرم افزار، نماهای مختلف بدن (تصویر فونتانل قدامی و خلفی و تصویر ساژیتال) را نشان می دهد. تصاویر در نرم افزار با الگوریتم های پردازش تصویر و معادلات بیومکانیکی تجزیه و تحلیل می شوند. سپس داده های بیومکانیکی مانند زوایای مفاصل با داده های معمولی در پس زمینه نرم افزار مقایسه شده و نتیجه در قالب یک گزارش منسجم و کامل در قالب PDF در اختیار کاربر قرار می گیرد.

به گفته یوسفی، در هر بخش در صورت وجود ناهنجاری، تمرینات مربوط به رفع و بهبود ناهنجاری توسط نرم افزار پیشنهاد می شود که با تایید پزشک قابل استفاده است.

وی با بیان اینکه طراحی تمامی صفحات، الگوریتم ها و معادلات نرم افزار سیستم توسط متخصصان این شرکت انجام شده و از زبان برنامه نویسی استاندارد استفاده شده است، تصریح کرد: با افزایش داده های کاربران، داده های نرمال نرم افزار به روز شده است. و در آینده با داده ها بیشتر بهبود خواهد یافت.

یوسفی درباره ظرفیت تولید این محصول نیز گفت: این محصول برای اولین بار در کشور داخلی سازی شده و امکان تولید 250 دستگاه در سال را داریم.

وی با بیان اینکه از طریق این طرح برای صادرات سامانه سنجش اختلالات اسکلتی 25 نفر مشغول به کار شده اند افزود: به دلیل موانع مالی تاکنون موفق به صادرات نشده ایم، البته از کشورهای چین، عراق و افغانستان درخواست داریم. انجام این کار ارز قابل توجهی را برای کشور به همراه خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا