اخبار سلامت

ارسال درخواست ترمیم مبلغ اضافه کاری پرستاران به دولت

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، خسرو صادقی نت با بیان اینکه در دو جلسه گذشته شورای معاونان وزارت بهداشت مشکلات جامعه پرستاری به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیماتی در خصوص آن اتخاذ شد، اظهار داشت: در این خصوص مشکلات جامعه پرستاری نیز مورد بررسی قرار گرفت. پرستاری مورد بحث قرار گرفت و راهکارهای آنها بررسی شد. یکی از مهم ترین مشکلات پرستاران، توزیع منابع مالی برای پرداخت معوقات به آنها بود و عملکرد دانشگاه ها در این زمینه مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی ادامه داد: همچنین میزان اضافه کاری به ازای هر ساعت کار پرستاران و میزان اضافه کاری مورد نیاز مورد بررسی قرار گرفت و راهکار رفع این مشکل و ترمیم مبلغ هر ساعت اضافه کاری کادر درمان پس از برگزاری جلسات تخصصی با مسئولان پرستاری دانشگاه‌ها و انجمن‌های پرستاری طی نامه‌ای به هیئت دولت برای طی مراحل قانونی خود منعکس شدند.

صادق نیت افزود: مشکلات حوزه درمان و حل مشکل کمبود دارو و همچنین ارز مورد نیاز برای تامین مواد اولیه دارو مورد بررسی دقیق قرار گرفت تا به سرعت نیاز صنعت دارو تامین شود. حمایت دولت و در ماه های آینده شاهد کاهش کمبود اقلام دارویی در کشور خواهیم بود.

مدیرکل حوزه وزارتی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: از دیگر موضوعات مهم در این دو جلسه، طول عمر اعضای علمی و مشکلات دانشجویان مقاطع مختلف به ویژه مقاطع تخصصی و فوق تخصصی است که راهکارهایی برای آن وجود دارد. پیشنهاد شدند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا