اخبار سلامت

فعالیت 70 کارخانه تولید آرد کامل در کشور

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، زهرا پوراحمد; کارشناس فرآورده های غذایی سازمان غذا و دارو درباره آرد سبوس دار گفت: مجوز تولید آرد سبوس دار حکایت از بهترین کیفیت نان دارد.

وی با بیان اینکه در پی تصویب کمیسیون ۹۰ مجلس شورای اسلامی، سند حمایتی امنیت غذایی که به تصویب ریاست جمهوری رسید و در آن تولید نان سالم و عرضه آن به جامعه یکی از وظایف دولت است، گفت: و سازمان دارو در زمینه تولید آرد سبوس دار که به میزان فیبر بالاتری دارد. اقداماتی انجام داده است.

وی افزود: تقریبا در هر استان بیش از یک پروانه ساخت برای تولید آرد سبوس دار صادر شده و در حال تولید است. کارخانه هایی که پروانه ساخت آرد سبوس دار را دریافت کرده اند جزو بهترین کارخانه ها هستند.

به گفته این کارشناس مواد غذایی، در پی تولید آرد سبوس دار، اقداماتی در زمینه تولید نان سبوس دار به روش صنعتی انجام شد و از اوایل اسفندماه، تولید اولین نان سبوس دار به روش صنعتی آغاز شد.

وی بیان کرد: در حال حاضر 70 کارخانه تولید آرد سبوس دار و یک کارخانه تولید نان سبوس دار (تافتون) از روش های صنعتی استفاده می کنند که کارشناسان سازمان غذا و دارو به طور مرتب بر آنها نظارت دارند.

پوراحمد خاطرنشان کرد: بهترین نان نانی است که دارای مجوز از وزارت بهداشت باشد و مسئول فنی بر اقلام اساسی و فرآیند تولید نظارت داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا