اخبار سلامت

تبلیغات برای جذب بیمار ممنوع است/ بهترین درمان عیوب انکساری

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، محمود جباروند امروز در نشست خبری سی امین کنگره انجمن چشم پزشکی ایران در پاسخ به سوال تسنیم مبنی بر دخالت افراد فاقد صلاحیت در حوزه چشم پزشکی و ترویج لیزیک و لیزیک اظهار داشت: جراحی های لیزیک در فضای مجازی: گاهی اوقات افرادی را می بینیم که صلاحیت علمی ندارند، نظراتی را در فضای مجازی مطرح می کنند که مورد تایید نیست.

وی افزود: تبلیغات پزشکی برای جذب بیماران ممنوع است و نظام پزشکی با این پدیده برخورد می کند و با این افراد برخورد می کند. اما به دلیل دسترسی مردم به فضای مجازی، عده ای تبلیغات دور از شأن پزشکی انجام می دهند و مردم فریب این تبلیغات و کاهش قیمت جراحی ها را می خورند و در نتیجه مشکلاتی برای آنها به وجود می آید.

جباروند ادامه داد: ابتدا باید توجه داشت که بهترین درمان در زمینه چشم پزشکی پیشگیری است و اگر تعداد ویزیت ها در یک ساعت بیش از 5 تا 6 مورد باشد، کیفیت معاینه چشم بیمار کاهش می یابد. همچنین ترویج جراحی لیزیک در فضای مجازی باعث افزایش جذابیت بیماران و افزایش تعداد جراحی های انجام شده توسط چشم پزشک می شود و تعداد زیاد جراحی ها باعث خطای بیشتر خواهد شد.

رئیس انجمن چشم پزشکی ایران در مورد افرادی که واجد شرایط انجام عمل جراحی انکساری مانند لیزیک هستند، گفت: بهترین درمان برای عیوب انکساری عینک است، اما برخی افراد به دلیل فعالیت های اجتماعی و مشاغل خاص تمایلی به استفاده از عینک ندارند. در این موارد می توانند تحت عمل جراحی برای اصلاح عیوب انکساری مانند لیزیک قرار گیرند. البته لازم به ذکر است که این جراحی ها باید در سنین مناسب و با توجه به شرایط بیمار از جمله عدم وجود بیماری های چشمی ارثی و سایر بیماری ها تحت نظر و بررسی قرار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: جراحی انکساری در کشور ما بسیار پیشرفته است و قیمت این جراحی ها در ایران نسبت به سایر کشورها بسیار کمتر و کیفیت آن بالاتر است. به همین دلیل هر ساله تعداد زیادی از کشورهای منطقه برای درمان عیوب انکساری به کشورمان مراجعه می کنند.

وی با تاکید بر لزوم پیشگیری از مشکلات چشمی گفت: برای پیشگیری از بروز چنین مشکلاتی باید از دوران کودکی به سلامت چشم افراد توجه شود. کودکانی که وارد مهدکودک می شوند باید تحت معاینه چشم قرار گیرند. همچنین افرادی که سابقه خانوادگی گلوکوم یا گلوکوم دارند باید برای بررسی وضعیت چشم خود به چشم پزشک مراجعه کنند. در عین حال والدین توجه داشته باشند که استفاده از موبایل و تبلت در کودکان به خصوص در کودکان زیر دو سال اصلا مناسب نیست و می تواند بر سلامت چشم و رشد مغز کودک تاثیر بگذارد. استفاده مداوم از تلفن همراه باعث خشکی، سوزش و قرمزی چشم و همچنین نزدیک بینی به دلیل اختلال در پلک زدن می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا